۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
در نشست مدیران ارشد دو سازمان عنوان شد:

توسعه همکاری آموزشی سازمان بنادر و آموزش فنی و حرفه‌ای

توسعه همکاری آموزشی سازمان بنادر و آموزش فنی و حرفه‌ای
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مشترک مدیران ارشد سازمان بنادر و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به تمایل زیاد متقاضیان دارای تحصیلات دانشگاهی فاقد مهارت برای اشتغال در مشاغل دریایی و بندری، خلاء آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این حوزه‌ها کاملاٌ جدی است.
کد خبر: ۸۵۷۶۱

به گزارش مانا، محمد راستاد در این نشست که با هدف توسعه همکاری های آموزشی و ترسیم مکانیزم های اجرایی برای تأمین نیروی کار واجد صلاحیت در حوزه های بندری و دریایی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تمایل بسیار زیاد متقاضیان دارای تحصیلات دانشگاهی، اما فاقد هرگونه مهارت، برای اشتغال در مشاغل دریایی و بندری، خلاء آموزش های فنی و حرفه ای در این حوزه ها کاملا جدی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ظرفیت های آموزشی و مهارت افزایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را برای ارتقای بهره‌وری در بخش های مختلف دریایی و بندری را مناسب دانست و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد با ترسیم سازوکار اجرایی مطلوب و چارچوب های توسعه دهنده، صلاحیت‌های حرفه ای در مشاغل تخصصی دریایی و بندری را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور ارتقاء دهد.

به گفته راستاد، آموزش اپراتوری تجهیزات بندری با توجه به خاص بودن این تجهیزات به شبیه ساز تخصصی نیاز دارد و نوع فعالیت آتش نشانان در بنادر برای اطفای هم‌زمان حریق در آب و خشکی با آتش نشانان در شهر متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران سازه‌های دریایی و تعمیرکاران تجهیزات بندری به مهارت‌های خاص نیاز دارند. 

در این نشست همچنین علی اوسط هاشمی؛ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره بر ضرورت دریامحور شدن تصمیمات کلان کشور تأکید کرد ، گفت: چنانچه به جای نفت، برای پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور، به دریامحوری روی می آوردیم، اکنون شرایط شایسته تری را در کشور شاهد بودیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش بیکاری جوانان دارای تحصیلات در استان‌های ساحلی، تأکید کرد: در حال حاضر مهارت‌ورزی فعالان دریایی و بندری و راه اندازی مراکز تخصصی آموزش مشاغل عمومی در بندرگاه‌ها، اولویت سازمان فنی و حرفه ای قلمداد می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، استاندارد مشاغل ؛ سنجش مهارت ، آزمون مراکز آموزشگاهی و گواهینامه های مهارتی را چهار عنصر این سازمان در توسعه همکاری های آموزشی با دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی برشمرد.

بر اساس این گزارش و با تأکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مقرر شد با تشکیل یک گروه کارشناسی از دو سازمان و تعیین مکانیزم اجرایی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه‌های آموزش اپراتوری تجهیزات بندری؛ آتش نشانان بنادر؛ تعمیرکاران تجهیزات بندری و پیمانکاران سازه های دریایی، با سازمان بنادر و دریانوردی توسعه همکاری داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار