۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

هزینه یک تریلیون دلاری کشتیرانی‌ها برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای

هزینه یک تریلیون دلاری کشتیرانی‌ها برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای
برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ حداقل یک تریلیون دلار سرمایه گذاری در جهت توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل دریایی و بنادر ضروری است.
کد خبر: ۸۵۷۵۷
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس مطالعات انجام شده توسط  UMAS و کمیسیون انتقال انرژی برای دستیابی به کربن صفر درصد این رقم برای کاهش ۵۰ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ پیش‌بینی شده است.

بر این اساس سالانه به طور متوسط ۵۰ تا ۷۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری به مدت ۲۰ سال ضرورت دارد، اما در صورتی که جامعه جهانی به دنبال کربن زدایی کامل  می‌باشد طی ۲۰ سال سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری مورد نیاز است.

"Johannah Christensen" مدیر عامل پروژه‌ها و برنامه‌ها در Forum Maritime Forum در این زمینه گفت: زیر‌ساخت‌های انرژی و کشتی‌ها دارایی‌هایی با سرمایه گذاری طولانی مدت به حساب می‌آیند.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد در سه دهۀ آینده جهان شامل تغییرات سریع و مختل کنندۀ گاز‌های گلخانه‌ای است که اگرچه درسال‌های آینده از انتشار سوخت‌های فسیلی کم خواهد شد با این حال نیازمند  سرمایه گذاری‌های جدید برای دستیابی به هوای پاک هستیم.

"Tristan Smith" عضو مؤسسه انرژی UCL نیز در این زمینه گفت: باید هرچه زودتر بازده سرمایه گذاری‌ها به چالش‌ها کشیده شود  و استراتژی و برنامه‌ها برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای مشخص شود.

"Michael Parker" رئیس تدارکات حمل و نقل جهانی و فراساحل نیز در این ارتباط یاد‌آور شد: یک تحول سیستمی که فراتر از توانایی‌های حمل و نقل دریایی است در حال رخ دادن است و سرمایه گذاری‌های زیادی برای دستیابی به محیط زیست دریایی سالم مورد نیاز است. آنچه تصور می‌شود مشخص نیست که قابل تحقق باشد، اما باید رهبران دریانوردی جهان در مجمع جهانی دریانوردی تصمیمات جدیدی را برای تحقق برنامه‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ محیط زیست به کار گیرند.

وی در پایان گفت: پیش از این صندوقی با موجودی هشت میلیارد دلار برای کاهش آلودگی‌های ناشی از سوخت تأسیس شده است که به هیچ عنوان کفاف برنامه‌های آینده را نخواهد داد، زیرا برای دستیابی به آنچه در برنامه‌های IMO گنجانیده شده است، سرمایه گذاری یک تا چهار تریلیون دلار باید مد نظر قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار