۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

اولویت دولت اتصال راه‌آهن سراسری به چابهار است

اولویت دولت اتصال راه‌آهن سراسری به چابهار است
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت و جایگاه بندر چابهار در توسعه اقتصادی شرق کشور و رونق اقتصادی کشور‌های منطقه، گفت: این بندر در آینده یکی از بنادر بسیار عظیم کشور خواهد بود. از آغاز دولت یازدهم تلاش فراوانی برای توسعه بندر چابهار انجام گرفته و توسعه این بندر همچنان در دستور کار دولت است و تا پایان دولت دوازدهم هم آنرا ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۸۵۷۴۳
به گزارش مانا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی که به منظور بازدید از مناطق سیلزده به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، در بخشی از سخنانش در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: سیستان و بلوچستان پیشانی امنیتی کلِ ایران است، اینجا جایی است که کشورمان را به اقیانوس متصل می کند، و جایگاهی است که از طریق آن می توانیم اتصال شمال و جنوب را بوجود بیاوریم.
 
وی با تأکید بر اینکه سیستان و بلوچستان از جایگاه استراتژیک و راهبردی برخوردار است ، گفت: اتصال راه‌آهن سراسری به چابهار موقعیت این منطقه را ممتاز‌تر می‌کند.
 
روحانی گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر یک بار تا ۸,۶ میلیون توسعه پیدا کرد و برای افتتاح آمدیم و دو مرتبه بعد از آن توسعه بسیار خوبی بوجود آمده و این روند ادامه دارد و ۲.۵ میلیون به ظرفیت آن اضافه شده است و امروز ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر در حدود ۱۱ میلیون تن است که باید به این ظرفیت همچنان افزوده شود.
 
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بندر چابهار، بندر بسیار مهمی است و در آینده یکی از بنادر بسیار عظیم کشور خواهد بود و می تواند بخش بزرگی از حمل و نقل کالاها از این بندر برای ایران ، افغانستان ، هندوستان و هم برای کشورهای شمالی ، آسیای مرکزی، قفقاز، روسیه و حتی اروپا انجام گیرد. این یک اقدام بزرگی بود که این دولت ادامه داد و تا پایان دولت دوازدهم هم آن‌ را ادامه می دهیم.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه راه آهن یکی دیگر از اقدامات دولت برای چابهار بود، گفت: بسیار مهم است که ما بتوانیم از چابهار این راه آهن را به سمت زاهدان برسانیم و همه تلاش را در این زمینه انجام می دهیم؛ به وزیر راه و شهرسازی برای این راه آهن توصیه مؤکد کردم؛ اخیراً هم از مقام معظم رهبری برای برداشت ۳۰۰ میلیون یورو برای راه آهن اجازه گرفتیم که بتوانیم سرعت بیشتر ببخشیم.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه این راه آهن بسیار با اهمیت بوده و  شمال و جنوب کشور را به هم متصل می‌کند، گفت: در زمینه راه و احداث بزرگراه و آزادراه نیز همه اقداماتی که باید انجام دهیم را انجام خواهیم داد؛ اینها کارهایی است که باید برای استان سیستان و بلوچستان انجام بگیرد و دولت آنها را دنبال خواهد کرد.
 
روحانی خاطرنشان کرد: این کار عظیم و بزرگی است که در حد توان خود در این دولت انجام می‌دهیم؛ دلم می خواهد این راه آهن به طور کامل در این دولت به بهره برداری برسد، ولی اگر هم نتوانستیم، حتماً بخشی از این راه آهن را در این دولت افتتاح خواهیم کرد و مسیر به گونه ای است که به زودی این استان به راه آهن سراسری از طریق چابهار متصل می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار