۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

احتمال بالا آمدن آب اروندرود و کارون

مدیرکل بحران استانداری خوزستان نسبت به بالا آمدن آب اروندرود، کارون و بهمنشیر در سه روز آینده هشدار داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۷۳۱
احتمال بالا آمدن آب اروندرود و کارون
 
کیامرث حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به پیش بینی بارندگی‌های قابل ملاحظه در سه روز آینده و طغیانی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های خوزستان، احتمال بالا آمدن سطح آب اروندرود، کارون و بهمنشیر وجود دارد.

وی از قایق‌ها و شناور‌های باری و صیادی خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حواث احتمالی ناشی از بالا آمدن آب اروندرود، کارون و بهمنشیر اتخاذ کنند.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان همچنین از دستگاه‌های اجرایی، امدادی و فرمانداری‌ها در مناطق ساحلی خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری و بروز سیلاب در مناطق ساحلی داشته باشند تا از حجم خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

در همین حال مدیرکل هواشناسی خوزستان به خبرنگار مانا گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در استان و بارندگی‌های قابل توجه در مناطق ساحلی حکایت می‌کند.

محمد سبزه زاری افزود: در سه روز آینده به تبع بارش‌های فراگیر در مناطق ساحلی خوزستان، آب‌های شمالی خلیج فارس تا دوشنبه آینده مواج و توفانی است.

وی از شناور‌های صیادی و باری خواست تا بهبود شرایط جوی به دریا نروند و اطلاعات هواشناسی و پیش بینی هوا را از پایگاه اطلاع رسانی هواشناسی که از طریق گوشی‌های همراه قابل دریافت است بگیرند.  

در همین حال دستگاه‌های امداد‌رسان برای مقابله و پیشگیری از حوادث ناشی از بارندگی سیل آسا در مناطق ساحلی خوزستان به حال آماده باش درآمدند.

سامانه بارشی فعال از اواخر وقت روز جمعه از جنوب غرب کشور وارد عمل می‌شود که در مناطق ساحلی و فراساحل خوزستان بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار