۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

نگرانی صاحبان خطوط کشتیرانی از افزایش دزدی دریایی در خلیج گینه

نگرانی صاحبان خطوط کشتیرانی از افزایش دزدی دریایی در خلیج گینه
علی‌رغم کاهش دزدی دریایی در سال ۲۰۱۹ در مناطق مختلف جهان جامعه دریایی همچنان نگران افزایش این پدیده در خلیج گینه است.
کد خبر: ۸۵۷۲۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اتاق بین المللی دریانوردی و بازرگانی (IMB) به تشریح حوادث دزدی دریایی در سال ۲۰۱۹ پرداخته است و یادآور شده است در سال گذشته میلادی ۱۶۲ واقعه دزدی دریایی و سرقت مسلحانه از کشتی‌ها در سراسر جهان صورت گرفته که در مقایسه با ۲۰۱ واقعه دزدی دریایی در سال ۲۰۱۸ از روند کاهشی برخوردار است.

در این میان اتفاقات دزدی دریایی که در خلیج گینه رخ داده است نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۸ در این منطقه ۷۸ مورد ربوده شدن خدمه کشتی  صورت گرفته است، اما در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۱۲۱ مورد افزایش یافت.

"Michael Howlett" مدیر دفتر بین المللی دریانوردی  ICC در این زمینه گفت: متاسفانه بدون دستیابی به ساختار‌های لازم نمی‌توان مناطق پرخطر را برای صنعت دریانوردی مشخص کرد تا از بروز حوادث دریایی بطور جدی جلوگیری به عمل آید.

وی گفت: پس از خلیج گینه تنگۀ سنگاپور با ۱۲ حادثه دزدی دریایی رتبه بعدی را داراست که در سال ۲۰۱۸ در این منطقه فقط شاهد سه مورد دزدی دریایی بودیم.

از سوی دیگر حملات سرقت مسلحانه از کشتی‌ها در بنادر اندونزی در سال گذشته میلادی کاهش یافت، زیرا در سال ۲۰۱۸، ۳۶ حادثه دریایی در این منطقه اتفاق افتاد که درسال ۲۰۱۹ به ۲۵ مورد رسید.

در این میان جای تعجب دارد که برای اولین بار در آب‌های بنگلادش هیچ گونه حوادث دزدی دریایی گزاش نشده است.

در پایان این گزاش آمده است کشتی‌ها باید همچنان در عبور از مناطق سومالی جانب احتیاط را رعایت کنند، زیرا در این حوزه نیز امکان حمله به کشتی‌ها وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار