۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
در پایان سال ۲۰۲۰؛

ظرفیت ناوگان جهانی کانتینربر به بیش از ۲۴ میلیون TEU می‌رسد

ظرفیت ناوگان جهانی کانتینربر به بیش از ۲۴ میلیون TEU می‌رسد
پیش بینی می‌شود ظرفیت ناوگان جهانی کشتی‌های کانتینربر از ۲۳ میلیون و ۲۳۰ هزار TEU در ابتدای ۲۰۲۰ به ۲۴ میلیون و پنج هزار TEU در پایان سال افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۵۷۲۳
به گزارش گروه بین‌الملل مانا آلفالاینر نوشت: پیش‌بینی می‌شود ظرفیت ناوگان جهانی کشتی‌های کانتینربر از ۲۳ میلیون و ۲۳۰ هزار TEU در ابتدای ۲۰۲۰ به ۲۴ میلیون و پنج هزار TEU در پایان سال افزایش پیدا کند، یعنی نرخ رشد معادل ۳.۵ درصد را به نمایش خواهد گذاشت. تحویل برنامه ریزی شده یک میلیون و ۱۴۰ هزار TEU ظرفیت تناژ جدید به ناوگان جهانی در سال جاری یکی ازعوامل اصلی افزایش ظرفیت به شمارمی‌آید.

هم‌چنین انتظار می‌رود ۳۰۰ هزار TEU ظرفیت برای اوراق فرستاده شود که نسبت به ۲۰۷ هزار TEU ظرفیت اوراق شده روند افزایشی را نشان می‌دهد.

لازم به ذکراست: ظرفیت ناوگان فعال جهانی کشتی‌های کانتینربر در حال حاضر بر روی ۲۱ میلیون و ۸۶۰ هزار TEU می‌ایستد، درحالیکه ظرفیت کلی ناوگان ۲۳ میلیون و ۲۳۰ هزار TEU است. پیش‌بینی می‌شود به دنبال روانه شدن تناژ بیشتری به یارد‌ها برای نصب اسکرابر و هم‌چنین تعداد بی‌سابقه کنسل شدن سفر‌ها که از سوی خطوط برای پسا-تعطیلات سال جدید چینی اعلام شده است، ظرفیت ناوگان بیکار وغیرفعال، رکورد جدید یک میلیون و ۶۰۰ هزار TEU را در ماه فوریه به ثبت برساند. درهفته گذشته ظرفیت ناوگان بیکار به یک میلیون و ۴۰۵ هزار TEU رسید.

در ادامه این گزارش آمده است: از میان ۱۲ خط کشتیرانی کانتینربر برتر جهان، بالاترین تعداد کشتی‌های کانتینربری که در حال مجهز شدن به اسکرابر هستند به کشتیرانی MSC سوئیس و مرسک دانمارک تعلق دارد.

آنچه مسلم است اینکه، در پی تحویل کشتی‌های جدید و بازگشت کشتی‌های موجود به ناوگان پس از مجهز شدن به اسکرابر، ناوگان فعال جهانی رشد خود را دوباره از سر خواهد گرفت.

گفتنی است: جنگ تجاری چین-آمریکا، بلاتکلیفی‌های اقتصادی و آمادگی برای قانون سوخت کم سولفورِ آیمو از مشخصه‌های اصلی ۲۰۱۹ به شمار می‌آیند. درحالیکه جنگ تجاری حجم تجارت ترانس پاسیفیک را به طور جزئی کاهش داد، اما جابه‌جایی جهانی کانتینر از ۵.۲ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۲.۵ درصد در سال  ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد.

در سال گذشته، نرخ چارتری کشتی‌های بزرگ در مقایسه با نرخ‌های چارتری کشتی‌های کوچک بسیار بهتر بودند، به طوریکه نرخ‌های چارتری کشتی‌ها با ظرفیت چهار الی ۹ هزار TEU میانگین رشد ۹۲ درصد را نشان دادند، اما نرخ‌های چارتری برای کشتی‌های با ظرفیت یک هزار الی سه هزار TEU تنها رشد ۱۲ درصدی را به همراه داشتند.

این گزارش در پایان نوشت: اعضای ائتلاف اقیانوسیه شامل کشتیرانی CMA CGM فرانسه، OOCL هنگ کنگ و اورگرین تایوان در روز نهم ژانویه سال جاری، توافق‌نامه رسمی راه اندازی خط سرویس دهی موسوم به Day 4 Product امضا کردند که از ماه آوریل فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار