۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

بسیج امکانات و تیم‌های امداد و نجات بندر چابهار در مناطق سیل زده/ بارگیری و خروج ۱۰۰ کامیون حامل بار از بزرگترین بندر اقیانوسی کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع سیل در روستاهای بلوچستان علاوه بر ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی، تیم های امداد و نجات و ماشین آلات بندر چابهار در مناطق سیل زده حضور یافتند.
کد خبر: ۸۵۷۰۸
بسیج امکانات و تیم‌های امداد و نجات بندر چابهار در مناطق سیل زده/ بارگیری و خروج ۱۰۰ کامیون حامل بار از بزرگترین بندر اقیانوسی کشور
به گزارش مانا، بهروز آقایی اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی سیل آسا در جنوب استان و ضرورت کمک به مردم جهت کاهش خسارت‌های ناشی از سیل، تیم‌های امداد و نجات بندر چابهار به منظور امدادرسانی و برآورد سطح خسارت و نیازمندی‌های مردم در ساعات اولیه پس از بارندگی عازم مناطق روستایی چابهار، کنارک و دشتیاری شدند.
به گفته وی، در ادامه و همزمان با حضور تیم‌های واکنش سریع یگان حفاظت، عملیاتی و گشت و نظارت بر سواحل استان در روستا‌های گرفتار در سیلاب، دیگر ظرفیت‌ها و ماشین آلات فعال در پروژه‌های در دست اجرای بندر چابهار نیز جهت امدادرسانی و بازگشایی معابر روستایی به این مناطق ارسال شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعزام تیم‌های مهندسی بندر جهت ارائه خدمات علمی مربوط به کنترل سیلاب افزود: همچنین نیرو‌های انسانی، سایر تجهیزات و ادوات بندری به منظور کمک لجستیکی و خودور‌های امدادی و اداری بندر چابهار جهت حمل و نقل آسیب دیدگان به مناطق سیل زده اعزام شدند.
آقایی با اشاره به تهیه غذای گرم برای سیل زدگان اضافه کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی شامل پتو، روفرشی، چراغ شارژی، لوازم بهداشتی، پزشکی و دارویی، لباس گرم، کنسروجات، آب معدنی و سایر اقلام خوراکی توسط کارکنان این اداره کل و شرکت‌های فعال در بندر چابهار در قالب سه محموله جمع آوری و در مناطق سیل زده توزیع شد، پنج محموله دیگر نیز امروز به این مناطق ارسال می‌شود.
وی گفت: همچنین مقرر شد در روز‌های آتی با اعزام نیرو‌ها و ماشین آلات راهداری جهت کمک‌های عمرانی و بازگشایی راه‌ها اقدام شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به باز بودن راه‌های مواصلاتی منتهی به بندر چابهار اظهار کرد: جریان ترافیک بار و کالا همچون روز‌های گذشته در مسیر‌های منتهی به بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برقرار است، به گونه‌ای که بیش از ۱۰۰ کامیون دیروز، دوشنبه ۲۳ دی ماه از این بندر بارگیری و عازم مقاصد مصرف شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار