۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

اجرای موفقیت‌آمیز قانون ۲۰۲۰ در نیمه اول ژانویه

اجرای موفقیت‌آمیز قانون ۲۰۲۰ در نیمه اول ژانویه
قانون ۲۰۲۰ که از اول ژانویه به اجرا در آمده است ضمن تأمین سوخت‌های سازگار با محیط زیست به روند موفقیت‌آمیز خویش ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۷۰۷
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مؤسسه Poten Tanker Opinion بررسی‌ها و ارزیابی‌های اولیه در ۱۰ روز اول نشان می‌دهد که با دسترسی کشتی‌ها به سوخت‌های سازگار این طرح به مرحله اجرایی خود تداوم می‌بخشد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر با همکاری شرکت‌های نفتی و صنعت بانکرینگ همچنین سایر فعالان بازار حمل ونقل دریایی به تقاضای سوخت مورد نیاز صنعت کشتیرانی پاسخ مثبت داده می‌شود و تا‌کنون مشکل بزرگی برای تأمین سوخت واقعی در نقاط جهان بوجود نیامده است.

گزارش این مؤسسه حاکی است کشتی‌ها سوخت مورد نیاز خود را از بنادر و تانکر‌های شناور در آب‌های بین‌المللی دریافت می‌کنند و تنها مشکلی که در این مدت گزارش شده است صف طولانی کشتی‌ها برای دریافت سوخت سازگار در بنادر جبل الطارق و سنگاپور است.

در این گزارش آمده است با نمونه‌برداری از سوخت‌های کم سولفور و آزمایش آن‌ها هنوز به مورد‌ی که نشان از ناخالصی داشته باشد پیش نیامده است. در این میان کشتی‌هایی که  احیاناً به سوخت کم سولفور دسترسی ندارند با استفاده از فُرم فونار و یا سایر تمهیدات توانسته‌اند به کشتیرانی خود ادامه دهند.

در این راستا صاحبان کشتی‌هایی که از اسکرابر استفاده می‌کنند از آنجایی‌که با افزایش هزینۀ نصب و حق بیمه بیشتری روبه‌رو هستند کمی احساس نارضایتی می‌کنند که البته پیش‌بینی می‌شود آن هزینه‌ها با افزایش تجارت در مناطق مختلف سرشکن شود و آن‌ها دچار ضرر و زیان کمتری شوند.

در پایان گزارش آمده است اگرچه هنوز زود است که به نتیجه‌گیری قطعی در مورد پیامد‌های اجرایی بلند‌مدت IMO ۲۰۲۰   برسیم با این حال بررسی گزارش‌های رسیده از سوی صاحبان کشتی‌ها و مسئولان مخازن ذخیره و تانکر‌ها نشان می‌دهد حس بدبینی در بین جامعه دریایی در این ارتباط وجود ندارد؛ و همه با خوش‌بینی به اجرای صحیح قانون امید‌وارند.

گفتنی است مؤسسه Poten Tanker Opinion علاوه بر اینکه به کار توزیع سوخت در بین کشتی‌ها و مخازن احداث شده در بنادر می‌پردازد در زمینۀ تحقیق و توسعه نیز  فعالیت می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار