۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

بارگیری سکوی نفتی سرچاهی در بندر خرمشهر

عملیات بارگیری سکوی نفتی سرچاهی موسوم به S1 از بندرگاه خرمشهر به مقصد خلیج فارس با استفاده از فنّاوری نوین و نیرو‌های متخصص بومی شروع شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۷۰۴
بارگیری سکوی نفتی سرچاهی در بندر خرمشهر
 
مدیر شرکت سازنده سکوی نفتی در یارد امیران خرمشهر با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: سکوی نفتی سرچاهی S1 به وزن ۱۵۰۰ و صرف هزینه‌ای به مبلغ ۴۰۰ هزار یورو برای نصب در حوزۀ نفتی سلمان واقع در خلیج فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سعید بلاس‌آبادی با بیان اینکه ۳۵۰ متخصص داخلی کار ساخت این سکو را از سال ۱۳۹۳ برعهده داشتند افزود: با نصب سکوی سرچاهی S1 در حوزۀ نفتی مشترک میان امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران روزانه شش هزار و ۵۰۰ بشکه نفت به ظرفیت تولید حوزۀ نفتی سلمان افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: در سازه این سکو ۱۳هزار لوله‌کشی و۳۳ کیلومتر کابل‌کشی با ۱۰۰ درصد قطعات ایرانی در چهار طبقه به کار رفته است ضمن اینکه فضای لازم برای نشست و برخاست بالگرد‌های امدادی نیز در این سکو طراحی و ساخته شده است.

بلاس‌آبادی در ادامه گفت: در یارد امیران خرمشهر دو پروژه سکوی نفتی دیگر با ظرفیت استخراج روزانه ۱۶ هزار بشکه نفت در حال ساخت است که به زودی پس از تکمیل به مناطق فلات قاره جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس انتقال می‌یابد.

در مجموعۀ شرکت تأسیسات دریایی ایران در بندرگاه خرمشهر نیز تاکنون چندین سکوی گازی و نفتی طراحی و ساخته شده و به خلیج فارس انتقال یافته است.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار