۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

ورود نخستین کشتی حامل گندم روسیه به بندر امیرآباد

ورود نخستین کشتی حامل گندم روسیه به بندر امیرآباد
نخستین محموله واردات گندم با ظرفیت حدود پنج هزارتُن از روسیه به بندر امیرآباد وارد شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۳
به گزارش مانا، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به برنامه ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای ورود ۴۰۰ هزار تُن گندم روسیه از بندر‌های  مازندران و گیلان گفت: در مرحله نخست حدود  پنج هزار تُن گندم با کشتی تجاری پارین (PARIN) از روسیه به بندر امیرآباد مازندران وارد شد.
سید محمد جعفری با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۲۰۰ هزار تن گندم روسیه به منظور تامین و حفظ  ذخایر استراتژیک کشور وارد بنادر مازندران می‌شود افزود: از این میزان گندم وارداتی ۱۵۰ هزار تُن  در بندر امیرآباد و ۵۰ هزار تُن نیز در بندر نوشهر تخلیه خواهد شد.
جعفری به اجرای برنامه حمل گندم از استان گلستان همزمان با ورود نخستین محموله گندم از روسیه برای کمک به کمیت و کیفیت محصول نهایی اشاره کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته برای ذخایر گندم، مردم برای تأمین نان مصرفی مورد نیاز خود هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.
وی همچنین با قدردانی از استاندار مازندران در حمایت از تولید و پویایی زنجیره گندم، آرد و نان به منظور تامین و حفظ ذخایر استراتژیک کشور و تسهیل فرآیند پهلودهی کشتی‌ها، تخلیه، ذخیره سازی، ترخیص و حمل گندم در بنادر امیرآباد و نوشهر از دستگاه‌های مرتبط استان خواست با اداره کل غله اهتمام و همکاری داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار