۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

تأکید بر افزایش ظرفیت و استانداردسازی انبار‌ها در چابهار

تأکید بر افزایش ظرفیت و استانداردسازی انبار‌ها در چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت انبار کالا در بندر چابهار به تناسب زیرساخت‌های ایجاد شده از قبیل: اسکله‌ها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری با احداث انبار‌های جدید و بازسازی سه انبار موجود افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۶۹۵

به گزارش مانا، بهروز آقایی با اشاره به افزایش ظرفیت بندر چابهار و عدم محدودیت در پذیرش کالا و کشتی، اظهار کرد: برنامه واردات بخشی از کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور توسط دو شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام  کشور ارتقاء ظرفیت انبارش این بندر را نسبت به گذشته هر چه ضروری‌تر می‌سازد.
وی با تاکید برافزایش فضا‌های نگهداری موقت کالا‌های صادراتی و وارداتی در بندر چابهار و استاندارسازی انبار‌های موجود ادامه داد: در این راستا دو انبار چند منظوره ۹ هزار متری و یک انبار چند منظوره ۱۲ هزار متری به منظور افزایش ظرفیت انبارش بندر شهید بهشتی بازسازی می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعتبار کل مصوب برای اجرای این پروژه را ۵۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تأمین و هزینه می‌شود.
به گفته آقایی، پروژۀ بازسازی این سه انبار چند منظوره در مرحله آگهی مناقصه قرار دارد و تا یک ماه آینده پیمانکار آن مشخص و فرآیند بازسازی آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه بندر چابهار بندری استاندارد، مجهز و دارای تجهیزات مدرن است خاطرنشان کرد: دو انبار چند منظوره نگهداری کالا به روش B.O.T با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز با هدف افزایش ظرفیت بندر در پذیرش کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و تسهیل فرآیند نگهداری کالا‌های وارداتی و صادراتی در این بندر استراتژیک در دست ساخت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار