۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

گام جدید موسسۀ رده‌بندی نروژ در مسیر کشتی‌های اتوماتیک

موسسه رده‌بندی ClassNK نروژ دستورالعمل‌هایی برای عملیات اتوماتیک کشتی‌ها، توسعه طراحی، نصب و عملیات سیستم‌های عملیاتی اتوماتیک و سیستم‌های عملیات از راه دور منتشر کرد.
کد خبر: ۸۵۶۸۶
گام جدید موسسۀ رده‌بندی نروژ در مسیر کشتی‌های اتوماتیک
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، موسسه رده بندی ClassNK نروژ دستورالعمل‌هایی برای عملیات اتوماتیک کشتی‌ها، توسعه طراحی، نصب و عملیات سیستم‌های عملیاتی اتوماتیک و سیستم‌های عملیات از راه دور منتشر کرد. تحقیق و توسعه تکنولوژی مربوط به شناور‌های سطحی بدون سرنشین MASS به طور گسترده‌ای انجام گرفته است.
هدف از این تلاش، بهبود امنیت از طریق جلوگیری از خطای انسانی و بهبود شرایط کاری از طریق کاهش حجم کاری برای اعضای خدمه عنوان می‌شود. بررسی‌ها و آزمایشات در مقیاس جهانی در حال انجام است.

انتظار می‌رود که طراحی و توسعه تکنولوژی مربوط به MASS در شکل‌ها و مفاهیم مختلف انجام خواهد گرفت. روند توسعه می‌تواند تقریباً به دو روش تقسیم شود. ۱- طراحی و توسعه با هدف کاهش تعداد اعضای خدمه بر روی کشتی‌های اتوماتیک یا کشتی‌های نسبتاً کوچک با مسیر‌های ناوبری کوتاه محدود ۲- طراحی و توسعه برای اتوماتیکی کردن جزئی وظایف روی عرشه یا پشتیبانی از راه دور.

لازم به ذکر است براساس این دستورالعمل‌ها، ایمنی تکنولوژی مربوط به MASS نه تنها در مرحله طراحی و توسعه تأیید می‌شود، بلکه مرحله نصب روی عرشه مستلزم عبور از فیلتر تأئیدیه ایمنی است. روش‌ها و فرآیند‌ها برای تعمیر و نگهداری و همچنین مدیریت در طول عملیات باید مشخص و روشن شوند.

نکتۀ قابل توجه اینکه همراستا با پیشرفت تکنولوژی کشتی‌های بدون سرنشین، بکارگیری این دستورالعمل‌ها ضروری خواهند بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار