۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود؛

عملیات اجرایی احداث موج شکن‌های توسعه بندر کنگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: در این سفر عملیات اجرایی طرح توسعه بندر کنگان با حضور رئیس جمهور با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۶
عملیات اجرایی احداث موج شکن‌های توسعه بندر کنگان
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر عملیات اجرایی احداث موج شکن‌های توسعه بندر کنگان نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: همزمان با سفر رئیس جمهور که به‌زودی به استان بوشهر صورت خواهد گرفت، عملیات اجرایی احداث موج شکن‌های توسعه بندر کنگان نیز آغاز خواهد شد.

ارجمند زاده بیان کرد: با توجه به حجم بالای شناور‌های استفاده کننده از بندر و اسکله موجود کنگان و به منظور ساماندهی این بندر و ارتقاء وضعیت تردد و ورود و خروج کالا طرح توسعه حوضچۀ بندر کنگان از هشت هکتار به ۳۶ هکتار با هزینه‌ای افزون بر ۱۷۰۰ میلیارد  ریال در دستورکار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: افزایش چهار تا پنج برابری وسعت حوضچه آرامش بندر کنگان این امکان را فراهم می‌سازد تا شناور‌ها در دسته بندی‌های مختلف و در فاصله‌های ایمن در حوضچه  ساماندهی شوند که این امر خود بیشترین تأثیرگزاری را در زمان بروز حادثه و در به حداقل رساندن خسارات دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر حوضچه بندر کنگان قابلیت ورود شناور زیر ۱۰۰۰ تُن را داراست که عمدتاً شناور‌های سنتی نیز می‌باشند و انتظار می‌رود که با تکمیل طرح توسعه بندر تجاری کنگان، قابلیت ورود کشتی‌هایی با ظرفیت ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تُن به این بندر فراهم شود.

ارجمند زاده بیان کرد: طول کل موج‌شکن‌ها تعیین شده در طرح توسعه یک‌هزار و ۷۶۵ متر است که موج‌شکن اصلی (شرقی) سه هزار و ۳۲۵ متر و طول موج‌شکن فرعی (غربی) ۴۴۰ متر خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار