۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
امروز و در تهران انجام شد:

بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان در عمان

بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایرانیان در عمان
پیش رویداد همایش و نمایشگاه فرصت‌های همکاری مشترک اقتصادی، تجای و سرمایه گذاری عمان و ایران برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۷۲
به گزارش خبرنگار مانا، عصر امروز و از سوی مؤسسه رسانه‌ای دنیای اقتصاد، پیش رویداد همایش و نمایشگاه فرصت‌های همکاری مشترک اقتصادی، تجای و سرمایه گذاری عمان و ایران برگزار شد.
در این رویداد که با حضور جمعی از فعالان، سرمایه‌گذران و کارشناسان اقتصادی برگزار شد سه نفر از کارشناسان اقتصادی، حقوقی و سیاسی حوزۀ عمان به ایراد سخن پرداختند.
در نخستین بخش، کیوان پورشب به عنوان سرمایه گذاری که تجربۀ فعالیت در اقتصاد عمان را دارد با بیان اینکه سرمایه‌گذری در این کشور نیازمند شناخت کافی است، تصریح کرد: سرمایه‌گذران ایرانی پیش از این به دلیل عدم شناخت از سازوکار اقتصادی کشور‌های حاشیه خلیج فارس با مشکلات متعددی روبه‌رو شدند.
وی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری در کشور عمان به نسبت آن کشور‌ها از مخاطرات کمتری برخوردار است، افزود: این کشور از دو سال قبل به مقصد جذابی برای سرمایه گذران بدل شده است.
پورشب دلیل این اقبال را تسهیل سرمایه‌گذاری از سوی دولت عمان و سرمایه‌گذاری کلان این دولت در توسعه زیرساخت‌ها دانست و خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اقدامات دولت، سال ۲۰۲۰ بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در این کشور باشد.
پس از سخنان پورشب و در ادامۀ برگزاری پیش رویداد همایش و نمایشگاه فرصت‌های همکاری مشترک اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری عمان و ایران، حمیدرضا حقیقت‌پور در جهت معرفی هر چه بیشتر فرصت‌های سرمایه گذاری در عمان از منظر حقوقی و قانونی به ایراد سخن پرداخت.
وی نیز با توجه به سابقه فعالیت اقتصادی خود در کشور عمان با بیان اینکه قانون سرمایه‌گذاری در عمان بسیار پیشرو است، گفت: دولت عمان در تلاش است وابستگی اقتصادی این کشور به درآمد نفت و گاز را به صفر برساند.
حقیقت پور یکی از گام‌های بلند دولت عمان برای قطع وابستگی به درآمد نفتی را توسعه لجستیک اعلام و خاطر نشان کرد: بنادر عمان یکی از مهمترین ارکان توسعه این کشور در نظر گرفته شده‌اند.
وی افزود: با توجه به حمایت ویژۀ دولت عمان از سرمایه‌گذاری در بخش توسعۀ لجستیک انتظار می‌رود این کشور تا ۲۰ سال آینده یکی از ۱۰ کشور برتر ارائه خدمات لجستیکی جهان باشد.
عباس عبدالخانی رایزن سابق اقتصادی ایران در عمان به عنوان آخرین سخنران با اشاره به روابط بسیار گرم دو کشور ایران و عمان از زمان شکل‌گیری سلطنت عمان تا به امروز آن را نمونه‌ای کم نظیر از روابط حسنه دیپلماتیک در جهان دانست و گفت: خوشبختانه بر پایۀ همین رابطه دوستانه، دو کشور ارادۀ استواری برای توسعه روابط اقتصادی خود دارند.
وی در حالیکه ثبات اقتصادی کم نظیر عمان را یکی از مؤلفه‌های مهم برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این کشور اعلام کرد، افزود: خوشبختانه دولت این کشور هر ساله سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور را تسهیل کرده است.
عبدالخانی یکی از امتیازات ویژۀ دولت عمان برای سرمایه‌گذران خارجی را مالکیت صد در صد دانست و تصریح کرد: در هیچکدام از کشور‌های همجوار در خلیج فارس و دریای عمان چنین تسهیلاتی به سرمایه گذران اعطا نمی‌شود.
به گفتۀ وی عمان کشوری است که تمام شاخصه‌ها را برای تبدیل شدن به سکوی پرتاب به بازار‌های جهانی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.
رایزن سابق اقتصادی ایران در عمان با تأکید بر اینکه روابط ایران عمان در بخش کشتیرانی نیز بسیار مطلوب و رو به رشد است بر لزوم توسعه روابط اقتصادی دو کشور تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های اقتصادی ایران و عمان بسیار بیشتر از رقم یک میلیارد و دویست میلیون دلاری حجم مبادلات فعلی است.
شایان ذکر است برخی از مدیران و کارشناسان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی کشتیرانی کشور به دعوت برگزارکنندگان پیش رویداد همایش و نمایشگاه فرصت‌های همکاری مشترک اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری عمان و ایران در این رویداد حضور داشتند.
گفتنی است رویداد همایش و نمایشگاه فرصت‌های همکاری مشترک اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری عمان و ایران طی روز‌های ۱۸ و ۱۹ فوریه سال جاری میلادی (۲۹ و ۳۰ بهمن ماه) در مسقط، پایتخت عمان برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار