۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

پهلوگیری بیش از ۱۰ هزار شناور در بنادر غرب هرمزگان

پهلوگیری بیش از ۱۰ هزار شناور در بنادر غرب هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از جابه‌جایی بیش از پنج میلیون تُن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان و ترابری ایمن بیش از ۴۰۰ هزار مسافر و گردشگر در مسیر‌های داخلی و بین المللی و ترانزیت بیش از ۱۰۸ هزار دستگاه خودرو از طریق بندرلنگه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۶۸

به گزارش مانا، "قاسم عسکری نسب" اظهار داشت: طی دوره زمانی ۹ ماه سال ۹۸، در مجموع پنج میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۲۵ تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۸۲ تن با رشد چهار درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی و سه میلیون و ۹۹۲ هزار و ۴۴۳ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به صادرات ۶۲۴ هزار و ۹۸۲ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه ۲۱۹ هزار و ۶۳۶ تن است.

ترانزیت غیرنفتی سه درصد افزایش یافت

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۲۲۴ هزار ۷۸۴ تن رسید که نشانگر رشد سه درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن است.

وی ضمن اشاره به جابجایی ۱۰۸ هزار و ۵۶۶ دستگاه خودروی ترانزیتی طی ۹ ماه سال جاری، از رشد سه درصدی این بخش از فعالیت های بندری خبر داد.

افزایش سه درصدی کابوتاژ(کران بری) فرآورده های نفتی

عسکری نسب در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر غرب هرمزگان را دو میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۹۶ تن اعلام کرد و گفت: در این مدت، یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۷۴۰ تن، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شد که رشد ۱۳ درصدی داشته است.

رشد ۲۱ درصدی تردد شناورها به بنادر

عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۱۰ هزار و ۱۷۱ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری ۸۲۷ فروند شناور، بالای هزار تن و ۱۹ هزار و ۵۶۲ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن بوده که این میزان نمایانگر رشد ۲۱ درصدی است.

ترابری بیش از ۴۰۹ هزار نفر در مسیرهای های دریایی

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به رشد ۱۳ درصدی ترابری مسافران دریایی در آب های سرزمینی و جزایر خلیج فارس گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از ۴۰۹ هزار و ۸۶۴ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابه‌جا شدند که بندرلنگه با ترابری بیش از ۳۷ هزار و ۴۳ نفر مسافر، توانست رشد ۶۰ درصدی را به ثبت برساند.

وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی(به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) با ثبت ترابری ۲۲ هزار و ۶۸۹ مسافر توانست رشد ۱۵ درصدی را به خود اختصاص دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار