۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
درمدت ۹ ماهه امسال؛

۵ میلیون تن کالا در بندر‌های غرب هرمزگان جابه جا شد

۵ میلیون تن کالا در بندر‌های غرب هرمزگان جابه جا شد
پنج میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۲۵ تن انواع کالای نفتی وغیرنفتی در ۹ ماهه امسال در بندر‌های غرب هرمزگان جابه جا شد.
کد خبر: ۸۵۶۶۰

به گزارش مانا، مدیر بنادر ودریانوردی بندرلنگه گفت: یک میلیون و ۵۰۱ هزار و۱۸۲ تُن از این کالاها با افزایش چهار درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و سه میلیون و ۹۹۲ هزار و ۴۴۳ تُن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

قاسم عسکری نسب افزود: دراین مدت همچنین ۶۲۴ هزار و ۹۸۲ تُن کالای غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان صادر شد که سهم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام شهرستان بندرلنگه ۲۱۹ هزار و ۶۳۶ تُن بوده است.

وی، ترانزیت کالاهای غیرنفتی از بنادرغرب هرمزگان نیز ۲۲۴ هزار و ۷۸۴ تُن اعلام کرد و گفت: این میزان در همسنجی با پارسال سه درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیربنادرغرب هرمزگان یادآورشد: دراین مدت همچنین ۱۰۸ هزار و ۵۶۶ دستگاه خودروی ترانزیتی از این بنادر جابه جا شد که افزایش سه درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

دو میلیون فرآورده نفتی از بنادرغرب هرمزگان صادرشد

مدیر بنادر ودریانوردی بندرلنگه یادآورشد: درمدت ۹ ماهه امسال دو میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۹۶ تن فرآورده نفتی از بنادرغرب هرمزگان صادرشد.

عسکری نسب گفت: یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۷۴۰ تن از این کالاهای نفتی، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابه جا شد که افزایش ۱۳درصدی داشته است.

افزایش ۱۳ درصدی جابه جایی مسافران دریایی به غرب هرمزگان

مدیر بنادر ودریانوردی لنگه گفت: جابه جایی مسافران از مسیرهای دریایی به بندرهای غرب هرمزگان در مدت ۹ ماهه امسال ۱۳ درصد افزایش یافته است.

عسکری نسب گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه امسال، در مجموع ۴۰۹ هزار و ۸۶۴ مسافر و گردشگر از بنادرلنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، بوموسی و سایر جزیره های خلیج فارس رفت وآمد داشتند.

وی گفت: بندرلنگه با جا به جایی بیش از ۳۷ هزار و ۴۳ نفر مسافر، توانست افزایش ۶۰ درصدی را در این مدت به ثبت برساند.

 اداره بنادر و دریانوردی لنگه به عنوان مرکز مدیریت بنادرغرب استان هرمزگان با راهبری هفت بندرتجاری و مسافری(از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر)، ۵۷۵ کیلومتر نوار ساحلی خلیج فارس را تحت نظارت حوزه جغرافیایی خود دارد و علاوه بر ترابری مسافر و ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را پشتیبانی می‌کند.

شهرستان بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار