۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

ساخت سایت تکثیر لارو میگو در ساحل بندر مقام قانونی است/ هیچ خطری محیط زیست ساحل بندر مقام را تهدید نمی کند

ساخت سایت تکثیر و پرورش لارو میگو در ساحل بندر مقام در بالای حریم ۶۰ متر از ساحل در حال انجام است و برای شروع پروژه ۱۹ دستگاه مرتبط مجوز‌های لازم را برای آن صادر کرده اند.
کد خبر: ۸۵۶۵۷
ساخت سایت تکثیر لارو میگو در ساحل بندر مقام قانونی است/ هیچ خطری محیط زیست ساحل بندر مقام را تهدید نمی کند
 
مدیر کل دفتر سواحل، زیست بوم‌های دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اخبار منتشره مبنی بر تخریب ساحل بندر مقام، اظهار داشت: با اخذ استعلام از اداره محیط زیست هرمزگان، مشخص شد که پروژه ایجاد سایت تکثیر و پرورش لارو میگو در ساحل بندر مقام کاملاً قانونی در حال انجام است.

داوود میرشکار با تأکید بر اینکه هیچ گونه آسیب زیست محیطی متوجه سواحل بندر مقام نیست، بیان داشت: ساخت سایت تکثیر و پرورش لارو میگو در بالای حریم ۶۰ متر از ساحل در حال انجام است و برای شروع پروژه ۱۹ دستگاه مرتبط مجوز‌های لازم را برای آن صادر کرده اند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بدون شک در صورتی که فعالیت این واحد تولیدی خارج از مجوز‌های اخذ شده باشد، برخورد قضایی با آن صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بدون شک هر گونه توسعه در سواحل در راستای توسعه صنعت شیلات همراه با ساخت و ساز‌هایی است که به دنبال آن شاهد به هم خوردگی‌هایی در طبیعت منطقه از جمله تسطیح ساحل هستیم، اما از آنجا که این ساخت و ساز خارج از حریم ساحل در حال انجام است، هیچ گونه مشکلی برای ادامه فعالیت آن وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، یادآور شد: شنیده‌ها حاکی از آن است که خبر فعالیت ساخت و ساز این واحد شیلاتی در ساحل بندر مقام توسط فردی که به طور غیرقانونی در این ساحل فعالیت گردشگری دارد، منتشر شده است تا بتواند با رسانه‌ای کردن این ساخت و ساز به فعالیت‌های گردشگری خود در منطقه ادامه دهد.

میرشکار تأکید کرد: در اینجا وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند با انجام بررسی‌های لازم در صورتی که منطقه امکان ایجاد تبدیل شدن به سایت گردشگری را دارد، درخواست خود را برای توقف فعالیت این واحد شیلاتی اعلام کند.

مدیر کل دفتر سواحل، زیست بوم‌های دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام کرد: نوار ساحلی خلیج فارس و به ویژه سواحل مکران از مناظر طبیعی بی نظیری برخوردارند که از نظر گردشگری فرصت بی نظیری را برای توسعه اقتصاد کشور می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تا‌کنون توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت گردشگری در سواحل و دریا‌های کشور نشده است، بیان داشت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید هر چه سریعتر نسبت به پهنه بندی ساحلی در استان‌های ساحلی کشور اقدام کند تا بتوان از ظرفیت‌های خدادادی بی نظیر منطقه در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی همراه با حفظ موازین زیست محیطی و در نهایت توسعه اقتصادی کشور بهره‌مند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار