۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

شرایط معافیت از اجرای قانون ۲۰۲۰ اعلام شد

شرایط معافیت از اجرای قانون ۲۰۲۰ اعلام شد
سازمان بنادر و دریانوردی شرایط معافیت شناور‌ها را از الزامات قانون سوخت IMO ۲۰۲۰ اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۶۴۰
به گزارش خبرنگار مانا، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی طی ابلاغیه‌ای به شرکت‌های کشتیرانی و بنادر کشور شرایط معافیت شناور‌ها را از الزامات قانون سوخت IMO ۲۰۲۰ اعلام کرد.
بر این اساس در این ابلاغیه که به امضا جلیل اسلامی رسیده در رابطه با تصمیم اتخاذ شده آمده است: با عنایت به شرایط خاص و احتمال محدودیت‌های ناشی از تحریم و مشکلات وزارت نفت در تولید سوخت کم سولفور به میزان کافی برای ناوگان دریایی کشور، برخی معافیت‌ها اعمال می‌شود.
طبق این گزارش، کلیۀ شناور‌های ایرانی که در آب‌های تحت حاکمیت و صلاحیت جمهوری اسلامی ایران تردد می‌کنند از اجرای الزامات قانون سوخت IMO ۲۰۲۰ به مدت شش ماه معاف هستند.
همچنین بر اساس این ابلاغیه شناور‌های خارجی دارای مالیکت ایرانی که در حال فعالیت در آب‌های حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران هستند نیز به شرط احراز مالکیت و تایید از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از معافیت شش ماهه از عمل به قانون سوخت ۲۰۲۰ معاف شده اند.
سازمان بنادر و دریانوردی شناورهایی که به کاپوتاژ مبادرت می‌کنند را نیز تا خرداد سال ۹۹ از اجرای قانون سوخت کم سولفور معاف کرده است.
این ابلاغیه، اما شناور‌های خارجی متردد در آب‌های جمهوری اسلامی ایران را ملزم به اجرای قانون سوخت IMO ۲۰۲۰ اعلام کرده و در آن آمده است: شناور‌های خارجی در صورت عدم انطباق با الزمات قانون IMO تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ توقیف فنی- ایمنی نخواهند شد، ولی مراتب در گزارشات بازرسی مربوطه درج خواهد شد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بند ۴ ابلاغیه مورد اشاره یادآور می‌شود که شناور‌های ایرانی که عازم سفر‌های بین‌المللی هستند ملزم به رعایت و اجرای الزامات سوخت منطبق با IMO ۲۰۲۰ هستند.
گفتنی است شناور‌های مشمول معافیت به استفاده از سوخت با حداکثر میزان سه و نیم درصد گوگرد شده اند.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار