۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

افزایش جابه‌جایی کانتینرهای صادراتی و ترانشیپی در بندر شهید رجایی

افزایش جابه‌جایی کانتینرهای صادراتی و ترانشیپی در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش پنج درصدی عملیات جابه‌جایی تعداد کانتینرهای صادراتی و ترانشیپی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۳۹
به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی، اظهار کرد: طی دوره زمانی اول فروردین تا ابتدای دی ماه ۱۳۹۸، یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۶۰ TEU کانتینر (هر تی‌ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

اله مراد عفیفی پور ادامه داد: از مجموع ۹۹۷ هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی ۹ ماهه اخیر، نزدیک به ۲۲۰ هزار TEU ترانشیپ شده  که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش پنج درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۳۰ هزار TEU کانتینر مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابه‌جایی افزون بر ۲۷۵ هزار TEU کانتینر صادراتی با رشد پنج درصدی و ۳۷۲ هزار TEU کانتینر وارداتی با کاهش ۱۶درصدی در این بندر خبر داد.

گفتنی است، بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از دو پایانه بزرگ کانتینری و برخورداری از ۳۰ گنتری‌کرین (جرثقیل کشتی به ساحل)، به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالا‌های کانتینری در سطح کل بنادر کشور را بر عهده دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار