۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

انجام پروژه مدل سازی امواج دریاهای کشور توسط هواشناسی

مدیر کل مرکز علوم جوی و اقیانوس شناسی سازمان هواشناسی کشور گفت: در راستای ارائه اطلاعات دقیق تر هواشناسی به کاربران دریایی در حال حاضر پروژه مدل سازی امواج دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان توسط مرکز علوم جوی و اقیانوس شناسی سازمان هواشناسی کشور در دست انجام است.
کد خبر: ۸۵۶۳۷

 

انجام پروژه مدل سازی امواج دریاهای کشور توسط هواشناسی

دکتر بهزاد لایقی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: سازمان هواشناسی کشور از فعالیت های گسترده ای در زمینه امور مرتبط با هواشناسی دریایی برخوردار است.

مدیر کل مرکز علوم جوی و اقیانوس شناسی سازمان هواشناسی کشور، ادامه داد: پیش بینی و انجام تحقیقات دریایی در دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس همواره توسط سازمان هواشناسی کشور صورت می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: یکی ازمهمترین وظایف سازمان هوشناسی کشور در مرکز علوم جوی و اقیانوس شناسی کشور مربوط به اطلاع رسانی و ارائه خدمات آب و هواشناسی به کاربران دریایی شامل سازمان شیلات، محیط زیست، کشتیرانی، بنادر و دریانوردی، شرکت نفت فراساحل و ... است.

وی همچنین از حضور سازمان هواشناسی کشور در نشست های منطقه ای و فرامنطقه ای بین المللی در زمینه هواشناسی دریایی به طور گسترده خبر داد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور، در حال حاضر پروژه مدل سازی امواج دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان توسط مرکز علوم جوی و اقیانوس شناسی سازمان هواشناسی کشور در دست انجام است.

مدیر کل مرکز علوم جوی و اقیانوس شناسی سازمان هواشناسی کشور، اذعان داشت: در حال حاضر این پروژه در دریای خزر در حال انجام است که در نظر داریم این پروژه را به زودی در خلیج فارس و دریای عمان نیز به انجام رسانیم.

دکتر لایقی، تاکید کرد: با انجام این پروژه، دقت مدل های امواج دریاهای کشور جهت پیش بینی های محدوده استانی و نقطه در دریاهای کشور افزایش خواهد یافت و به این ترتیب اطلاعات دقیق تری به کاربران دریایی ارائه خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار