۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

آب‌های شمالی خلیج فارس دوباره مواج و توفانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با ورود سامانه جدید بارشی، آب‌های شمالی خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان دوباره مواج و توفانی می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۶۳۲
آب‌های شمالی خلیج فارس دوباره مواج و توفانی می‌شود
 
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس مدل‌ها و نقشه‌های خروجی هواشناسی، از روز جمعه آسمان مناطق ساحلی خوزستان بارانی و مه آلود خواهد و آب‌های شمالی خلیح فارس نیز تحت تاثیر سامانه جدید بارشی متلاطم خواهد شد.

وی گفت: این وضعیت تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

سبزه زاری افزود: بیشتر مناطق ساحلی خوزستان شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد و تندباد‌های لحظه‌ای خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از عموم شناور‌ها و قایق‌های صیادی خواست تا بهبود شرایط جوی، سفر‌های دریایی خود را به تعویق بیندازند.

وی گفت: ضروری است تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار و رعد و برق و صاعقه در مناطق ساحلی به کار گرفته شود.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای از فرمانداران مناطق ساحلی خوزستان خواست با توجه به مواج بودن دریا و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های مناطق ساحلی، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی بکار گیرند.

احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر به علت مه آلودگی و کاهش دید افقی وجود دارد.

از قایق‌های گردشگری در مناطق ساحلی نیز خواسته شده به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

پلیس راه خوزستان نیز به رانندگان توصیه کرد با توجه به لغزندگی جاده‌های ساحلی خوزستان و پدیدۀ مه و کاهش دید افقی، با سرعت مطمئنه حرکت کنند و سفر‌های غیرضروری خود را به تعویق بیندازند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار