۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

فرمانده کل سپاه: امنیت خلیج فارس برعهده کشور‌های منطقه است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت خلیج فارس برعهده کشور‌های منطقه است و ناوگان دریایی کشور‌های بیگانه باید این منطقه را ترک کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۶۳۰

 

فرمانده کل سپاه: امنیت خلیج فارس برعهده کشور‌های منطقه است

به گزارش خبرنگار مانا ، سرلشکر پاسدار حسین سلامی در بازدید از بندر ماهشهر و منطقه سوم نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: کشورهای منطقه توانایی تأمین امنیت خلیج فارس را دارند و نیازی به دخالت نامشروع کشورهای خارجی نیست.

وی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر در منطقه حساس خلیج فارس توصیف کرد و گفت: قدرت نظامی ایران تهدید کننده هیچ کشوری نیست ولی در صورت تعرض به آب‌های سرزمینی ایران، ضربۀ کوبنده و دندان شکن به متجاوز وارد خواهیم کرد.

فرماندۀ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی حافظ و پاسدار امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز بوده است افزود: امریکایی‌ها باید این منطقه را ترک کنند.

سرلشکر سلامی افزود: ثبات و امنیت خلیج فارس برای جمهوری اسلامی ایران در اولویت است و اجازه نمی‌دهیم هیچ نیروی خارجی منافع مشروع ایران اسلامی در خلیج فارس را تهدید کند.

وی با بیان اینکه برای دفاع از آب‌های سرزمینی در خلیج فارس تردیدی نمی‌کنیم اظهار داشت: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، اجازه تعرض به هیچ متجاوزی را نمی دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خوزستان را استانی استراتژیک توصیف کرد و افزود: ظرفیت‌های خوزستان در بخش‌های مختلف به خصوص سواحل و بنادر زیاد است و این ظرفیت‌ها باید در خدمت توسعه استان قرار گیرند.

سرلشکر سلامی در سفر به خوزستان از بندر و سواحل ماهشهر بازدید و با ساکنان این منطقه ساحلی دیدار و گفتگو کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار