۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

تخلیه ۱۲ میلیون تُن کالای اساسی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در ۹ ماهه نخست سال ۱۲ میلیون و ۱۴۶ هزار تُن کالای اساسی در بندر امام تخلیه و وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۶۲۴
تخلیه ۱۲ میلیون تُن کالای اساسی در بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس توضح داد: در این مدت ۲۲۹ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام پهلو گرفته است که رشدی ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی فله خشک و مایع، غلات و  برنج  را  از جمله کالا‌های اساسی برشمرد که در کنار کالای متفرقه (جنرال کارگو)، آهن آلات و کانتینر در بازه زمانی مذکور در بندر امام تخلیه شده است.

دریس با اشاره به تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه عوامل عملیاتی برای تخلیه، انبارش و خروج کالا اظهار داشت: با توجه به افزایش چشمگیر کشتی‌های ورودی حامل کالا‌های اساسی در مدت اخیر، فرآیند تخلیه از کشتی و خروج  آن از انبار‌های بندر با توان مضاعفی در این مجتمع بزرگ بندری انجام می‌شود.

بندر امام پس از بندر شهید رجایی بزرگترین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران است.
بیش از ۹۰ درصد حجم غلات، نهاده‌های دامی و کشاورزی از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به پاس تلاش و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بندر امام خمینی (ره) برای خروج کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار