۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

رونق گردشگری زمستانه در سواحل مازندران /جاذبه تماشای پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از رونق گردشگری زمستانه در سواحل و تالاب‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۱۶

رونق گردشگری زمستانه در سواحل مازندران /جاذبه تماشای پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی منحصر به فرد در طول چهار فصل سال همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران ادامه داد: چهار راه اصلی ورودی به استان مازندران شامل جاده های چالوس، سواد کوه، هراز و نیز جاده زیارتی مشهد مقدس و از سوی دیگر وجود  راه آهن، سه بندر و سه فرودگاه در استان مازندران این استان را به لحاظ امکانات راه دسترسی از سایر استان های کشور متمایز کرده است.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: وجود زیرساخت‌های مناسب و امکانات گردشگری در نقاط مختلف ساحلی استان مازندران باعث شده در فصل سرد سال همچنان شاهد ورود گردشگران زیادی به استان مازندران باشیم.

وی به جاذبه برگزاری تورهای پرنده نگری در نیمه دوم سال در قالب اکوتوریسم مازندران اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری تورهای پرنده نگری در تالاب های ساحلی استان جهت تماشای پرندگان دریایی مهاجر همواره از جذابیت بالایی برای طبیعت گران برخوردار بوده است.

این مقام مسئول در استان مازندران به وجود تالاب بین‌المللی میانکاله به عنوان یکی از مهمترین مناطق حفاظت شده در استان مازندران اشاره کرد و گفت: این تالاب در نیمه دوم سال میزبان پرندگان مهاجر دریایی بی شماری است که برای زمستان گذرانی به میانکاله وارد می شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، تأکید کرد: تالاب میانکاله در حریم ساحلی شهرستان‌های نکا و بهشهر واقع شده که همین امر رونق گردشگری این شهرستان های ساحلی را در فصل زمستان به دنبال دارد.    

فرزانه همچنین به وجود تالاب سرخرود در فریدونکار اشاره کرد و اذعان داشت: با مهاجرت قوهای فریاد کش به این تالاب در فصل زمستان طی سال‌های اخیر، شاهد ایجاد فضای بسیار دل انگیز و جذابی برای گردشگران علاقه‌مند هستیم.

وی بیان داشت: هر ساله شاهد افزایش استقبال گردشگران برای شرکت در تورهای پرنده‌نگری در تالاب های ساحلی استان مازندران هستیم که با رونق هر چه بیشتر آن، شرایط برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری هر چه تخصصی‌تر تورهای پرنده نگری فراهم خواهد شد.

به گفته وی، علاوه بر جاذبه پرنده‌ نگری، در طول زمستان گردشگران بسیاری برای استفاده از آب و هوای دلپذیر سواحل استان، تعطیلات خود را در این استان سپری می کنند.

این مقام مسئول در استان مازندران با تأکید بر ضروت توجه همه جانبه به جاذبه های گردشگری استان مازندران خاطرنشان ساخت: علاوه بر ساحل و دریا، همچنین وجود جنگل‌های زیبای هیرکانی در استان مازندران، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند که در این راستا توسعه اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای جنگلی استان برای جذب هر چه بیشتر گردشگران در دست اقدام است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به تلاش های این اداره کل برای توسعه زیرساختهای گردشگری در استان مازندران، اظهار امیدواری کرد: با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوانیم هر چه سریع‌تر شاهد افتتاح پروژه های گردشگری در استان باشیم.

وی توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل استان را از مهمترین برنامه‌های در دست انجام اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون نقاط مستعد جهت ایجاد پروژه های مرتبط با توریسم دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان شناسایی شده‌اند که امید می رود با طی شدن مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم بتوانیم این مناطق را جهت ایجاد امکانات مرتبط با توریسم دریایی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کنیم.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار