۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

توریسم دریایی مازندران در انتظار تایید ۵ نقشه گردشگری

در صورت تایید پنج نقشه گردشگری تهیه شده توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، اجرای پروژه‌های تعریف شده در راستای توسعه توریسم دریایی مازندران، کلید خواهد خورد.
کد خبر: ۸۵۶۱۴
توریسم دریایی مازندران در انتظار تایید ۵ نقشه گردشگری
 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود، ۱۳۴ نقطه گردشگری دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان مازندران جهت واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات تخصصی مرتبط با توریسم دریایی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شناسایی شده است.

سیف الله فرزانه ادامه داد: نقطه‌های شناسایی شده برای ایجاد امکانات توریسم دریایی در قالب پنج نقشه گردشگری جداگانه برای تایید نهایی در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای اعلام فراخوان جذب سرمایه گذار بخش خصوصی همچنان منتظر اعلام نتیجه بررسی‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، بلافاصله پس از اعلام نهایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، فراخوان جذب سرمایه گذار جهت ایجاد پروژه‌های مرتبط با توریسم دریایی در ۱۳۴ نقطه تهیه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اعلام خواهد شد.

فرزانه با اشاره به اینکه نقاط مستعد گردشگری ساحلی و دریایی در ستاد مدیریت یکپارچه سواحل استان مدیریت و هماهنگی می‌شود، یادآور شد: در این راستا جلسات متعددی با حضور اعضای مدیریت یکپارچه سواحل استان تشکیل شده و در نهایت با بررسی‌های کارشناسی انجام شده ۱۳۴ نقطه در طول حدود ۴۰۰ کیلومتری نوار ساحلی مازندران شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس ۲۱ نقطه در نوشهر، ۱۱ نقطه در رامسر، هفت نقطه در تنکابن، ۱۱ نقطه در عباس آباد، ۱۰ نقطه در چالوس، ۲۶ نقطه در نور، هفت نقطه در جویبار، پنج نقطه در فریدون کنار، ۱۰ نقطه در ساری، هفت نقطه در میانرود، سه نقطه در بهشهر، ۱۲ نقطه در محمود آباد و ۲۱ نقطه در نوشهر جهت ایجاد اسکله تفریحی شناسایی شده اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، از ۱۳۴ نقطه شناسایی شده، ۳۲ نقطه در مالکیت شهرداری و دهیاری‌ها قرار دارد و ۱۰۲ نقطه دیگر در اختیار بخش خصوصی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار