۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

هوای شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت ناسالم

با فرونشست هوا در دو روز اخیر و افزایش آلاینده‌ها، هوای شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۶۰۵
هوای شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت ناسالم
 
به گزارش خبرنگار مانا از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ذرات معلق در هوای سه شهر ماهشهر، بندرامام و آبادان از شاخص ۱۵۰ فراتر رفت.

بنا‌بر اعلام سامانه پایش محیط زیست، میزان آلاینده‌های جوی در آبادان ۳۳۷، بندرامام ۴۳۱، خرمشهر ۲۳۹، شادگان ۲۶۸، ماهشهر ۴۱۱ و هندیجان ۱۱۷ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

وقتی که شاخص آلودگی هوا از ۱۵۰ بالاتر می‌رود هوا برای همه شهروندان یک شهر ناسالم عنوان می‌شود وقتی شاخص آلودگی هوا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ قرار می‌گیرد، هوا بسیار ناسالم است و زمانی که شاخص از ۳۰۰ فراتر رود، وضعیت آلودگی هوا در وضعیت خطرناک قرار می‌گیرد.

منشا آلودگی در شهر‌های ساحلی خوزستان وجود صنایع پتروشیمی، گاز، نفت (پالایشگاه) و فلر‌های نفتی است.

مرکز بهداشت خوزستان از عموم شهروندان شهر‌های ساحلی خوزستانی خواسته کمتر در فضای آزاد قرار گیرند و فعالیت بدنی کمتری در شرایط آلودگی هوا داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار