۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

دیجیتالی شدن محرکی قوی برای صنعت کشتیرانی!

دیجیتالی شدن عامل اصلی سوق دهنده صنعت لجستیک و کشتیرانی در ۲۰۱۹ بوده است و به مسیر خود در ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۵۵۹۸
دیجیتالی شدن محرکی قوی برای صنعت کشتیرانی!
به گزارش گروه بین الملل مانا، "Steve Felder" مدیر شرکت کشتیرانی مرسک در حوزۀ آسیای جنوبی با اشاره به اینکه دیجیتالی شدن عامل اصلی سوق دهنده صنعت لجستیک و کشتیرانی در ۲۰۱۹ بوده است و به مسیر خود در ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد، گفت: شاهد فرصت‌های عظیم سرمایه‌گذاری در شرکت‌های استارآپ و نوپای تکنولوژی هستیم که بر توسعه راه‌حل‌هایی با استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، بلاک چین و تکنولوژی‌های مشابه برای کمک به خطاب قرار دادن چالش‌های رایج در صنعت، متمرکزهستند.

پلتفرم بلاک چین TradeLens که از طریق همکاری شرکت مرسک و شرکت تکنولوژی IBM آمریکا توسعه یافته است، نشان می‌دهد که مفهوم اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین برای دیجیتالی کردن صنعت جهانی کشتیرانی یک مفهومی است که کاملاً پذیرفته شده و جای پای خود را باز کرده است.

وی درادامه افزود: تشدید تنش‌های تجاری منجر به کاهش تجارت دوسویه بین دو اقتصاد تولید کنندۀ بزرگ جهان- چین و آمریکا- شد، بر این اساس تغییراتی در زیرساختار‌های تجاری شکل گرفت، به گونه‌ای که وارد کنندگان به جای چین به سمت کشور‌های آسیای جنوب شرقی روی آوردند.

نیاز به کاهش هزینۀ لجستیکی در کل تولید ناخالص داخلی (GDP) و تسهیل پذیرش سریع‌تر تکنولوژی از سوی دولت و سهام‌داران عمدۀ دیگر، از جمله الزامات اصلی در بخش کشتیرانی و لجستیک در سال پیشِ رو به شمار می‌آید. یکپارچه سازی کلی زنجیرۀ عرضه به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا کارآمدتر باشند و منافع زیادی را برای مشتریان به ارمغان آورند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار