۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

استراتژی بلند پروازانه اروپا برای دستیابی به بنادر سبز

استراتژی بلند پروازانه اروپا برای دستیابی به بنادر سبز
پارلمان اروپا توافقنامه پیوستن همه بنادر به استراتژی بنادر سبز را تصویب کرد.
کد خبر: ۸۵۵۸۳
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر‌اساس این توافقنامه تمامی بنادر موظفند برنامه‌های خود را برای دستیابی به اهداف بلند‌مدت ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ اعلام کنند.
"Ursula von der Leyen" رئیس کمیسیون اروپا در این زمینه گفت: این توافقنامه استراتژی جدید رشد بنادر اروپا است چراکه بیش از آنچه از دست می‌دهد، به دست می‌آورد.
وی افزود: در این توافقنامه کاهش آلودگی محیط زیست، حمل و نقل، لجستیک هوشمند و پاک، دستیابی به تمامی استاندارد‌های تعیین شده، دیجیتالی شدن تمامی تجهیزات بندری و کاهش منابع آلوده کننده با استفاده از آخرین فنّاوری‌های اینترنت اشیا و بلک چین، استارتاپ‌ها و... مورد توجه قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش اعضای FEPORT (فدراسیون شرکت‌های بندری خصوصی و پایانه‌های اروپایی) بر این عقیده‌اند از ابتکار عمل پیشنهادی اعضای پارلمان اروپا برای دستیابی به اهداف چند منظوره و استاندارد‌های زیست محیطی در سراسر قاره استقبال می‌کنند، زیرا پایداری سیاست‌های اتحادیۀ اروپا به بنادر و حمل ونقل هوشمند نیاز دارد.
در همین حال مدیر عامل (EFIP) (فدراسیون بنادر داخلی اروپا) نیز در این مورد گفت: حمایت از حمل و نقل چند وجهی، فنّاوری‌های جدید و تدارکات نوآورانه شهری در بنادر اروپایی در چشم انداز اهداف ۲۰۲۳۰ و ۲۰۵۰ باید برآورده شود.
شایان ذکر است کمیسیون اروپا در تاریخ ۲۸ نوامبر چشم‌انداز بلند مدت استراتژیک خود را برای دستیابی به اقتصاد دریایی مدرن و رقابتی با سرمایه گذاری کلان و دستیابی به راه حل‌های واقع بینانه فنّاوری، توانمند‌سازی شهروندان و همگامی حمل و نقل بنادر با سیاست‌های صنعتی تصویب کرد که این استراتژی اخیراً به تصویب پارلمان اروپا رسید.
قرار است تمامی اهداف و برنامه‌ها در سال ۲۰۲۰ به تمامی بنادر اروپایی ارسال و پس از دریافت دیدگاه مسئولان و کارشناسان به سازمان IMO ارسال شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار