۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

افزایش ۴ برابری دزدی دریایی در مسیر‌های دریایی مهم!

افزایش ۴ برابری دزدی دریایی در مسیر‌های دریایی مهم!
دزدی دریایی در سال ۲۰۱۹ در تنگه مالاکا و تنگه سنگاپور که از جمله مسیر‌های تجاری پردد جهان هستند، افزایش بی سابقه‌ای پیدا کرد.
کد خبر: ۸۵۵۷۸

به گزارش مانا، اطلاعات گروه ReCAAP ISC که به رصد امنیت دریایی می پردازد و متشکل از ۲۰ کشور عمدتاً آسیایی است، نشان داد دزدی دریایی در تنگه مالاکا و تنگه سنگاپور از هشت مورد در سال ۲۰۱۸ به ۳۰ مورد در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرد که بالاترین آمار از سال ۲۰۱۵ است که ۱۰۴ مورد حادثه دزدی دریایی داشت.

این گروه نسبت به وقوع حملات بیشتر هشدار داده است، زیرا عاملان این حوادث دستگیر نشده اند و مسأله افزایش موارد دزدی دریایی، مایه نگرانی جدی باقی مانده است.

نفت خام و کالاهای دیگر از خاورمیانه، آفریقا و آمریکا از طریق کشتی های فله بر و کشتی‌های باری از این دو مسیر عبور می کنند.

مکان جغرافیایی این دو تنگه بین اقیانوس‌های هند و آرام، آنها را به یکی از قطب‌های مهم تجارت و سوخت گیری کشتی‌ها در آسیا تبدیل کرده است

طبق آمار سازمان بندر و دریایی سنگاپور، بیش از ۱۴۰ هزار کشتی بزرگتر از ۷۵ تُن، سال میلادی گذشته وارد بنادر سنگاپور شدند که هفت درصد در مقایسه با ۱۰ سال پیش رشد داشت.

آخرین مورد دزدی دریایی در ۲۵ دسامبر در نفتکش "استنا ایمورتال" روی داد. شش مرد وارد این کشتی شدند اما پس از به صدا درآمدن زنگ‌های خطر، با یک قایق کوچک فرار کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اطلاعات گروه ReCAAP ISC نشان می دهد سال ۲۰۱۸ مجموعاً ۶۱ مورد حادثه دزدی دریایی در سراسر آسیای جنوب شرقی گزارش شد که در مقایسه با ۸۴ مورد در سال ۲۰۱۷ و ۷۰ مورد در سال ۲۰۱۶ کمتر بود.

حوادثی به عنوان دزدی دریایی طبقه بندی می‌شوند که در آنها دزدان وارد عرشه کشتی می‌شوند، صرف‌نظر از این که بتوانند کالا یا خدمه کشتی را با خود ببرند و این آمار شامل تلاش برای دزدی هم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار