۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

بزرگترین کشتیرانی فرانسه سهام ۱۰ ترمینال بندری را به چین واگذار می‌کند

بزرگترین کشتیرانی فرانسه سهام ۱۰ ترمینال بندری را به چین واگذار می‌کند
خط کشتیرانی CMA CGM Group فرانسه که چهارمین شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری در جهان محسوب می‌شود به منظور پرداخت بدهی، سهام ۵۱ در‌صدی خود را در ترمینال بندری ۱۰ کشور به بازرگانان چینی واگذار می‌کند.
کد خبر: ۸۵۵۷۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، ارزش فعلی این ترمینال‌ها که در کشور‌های اوکراین، سنگاپور، هند، جامائیکا، هلند، چین، ویتنام، تایلند و عراق قرار دارند، حدود ۹۶۸ میلیون دلار قیمت گذاری شده است.

بر اساس این گزارش توافقنامه فروش سهام ۱۰ ترمینال بندری در ۲۱  دسامبر بین خط کشتیرانی فرانسوی و بندر بازرگانان چین (CMPort) به امضا رسید.

گزارش‌های منتشر شده در این راستا حاکی است شرکت فرانسوی به منظور پرداخت بدهی‌های خود باید تا اواسط سال ۲۰۲۰ بیش از دو میلیارد دلار نقدینگی اضافی جمع‌آوری کند، زیرا سررسید بدهی‌های این شرکت در نیمه اول ۲۰۲۰ بیش از ۱.۳ میلیارد دلار خواهد بود.

بر اساس تحلیل کارشناسان بندری فروش ترمینال‌ها توسط خط کشتیرانی فرانسه برای مقابله با بحران بدهی‌های این شرکت است.

از سوی دیگر CMPort چین که ۴۹ درصد سهام این ترمینال‌ها را در اختیار دارد با خرید سهام خط کشتیرانی فرانسه فرصت‌های جدیدی را در خارج از کشور چین با اختیار تام تجربه خواهد کرد، زیرا تا کنون برای انجام سرمایه گذاری‌های جدید و یافتن فرصت‌های شغلی مجوز شرکت CMA CGM Group ضروری بود.

انتظار می‌رود فروش سهام ترمینال‌ها در بهار ۲۰۲۰ به نتیجه نهایی برسد، زیرا نهاد‌های نظارتی باید نظرات و دیدگاه‌های خود را در این ارتباط ارائه دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار