۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

اجرای پروژه شناسایی میکروپلاستیک‌ها در دریا‌های کشور

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای پروژه شناسایی میکروپلاستیک‌ها در دریا‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۶۹
اجرای پروژه شناسایی میکروپلاستیک‌ها در دریا‌های کشور
 
ضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا، آلودگی‌های عمدۀ دریایی را ناشی از زباله‌های جامد عنوان کرد و گفت: پلاستیک تجزیه ناپذیر بخش بزرگ و خطرناک آلودگی دریا است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۴۶ هزار خرده‌های پلاستیک در سواحل و در سطح آب‌های جهان غوطه ورند.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست، یادآور شد: لاک پشت‌های دریایی کیسه‌های پلاستیکی را به جای ژله فیش‌ها اشتباهی می‌خورند که این امر باعث مسدود شدن گوارش آن‌ها و در نهایت منجر به مرگ لاک پشت‌های دریایی می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر شیر‌های دریایی و گروه‌های این موجودات دریایی در گرسنگی گرفتار تور‌ها می‌شوند و با پوزه شان در حلقه‌ها گیر می‌کنند.

مرگ سالانه ۱۰۰ هزار پستاندار دریایی  با خرده پلاستیک‌ها

مدیر کل دفتر مقابله و بررسی آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان ساخت: سالیانه ۱۰۰‌هزار پستاندار دریایی و دو میلیون پرنده دریایی با خرده پلاستیک از بین می‌روند.

الماسی از اجرای پروژه شناسایی میکروپلاستیک‌ها در دریا‌های کشور خبر داد و بیان داشت: سال گذشته فاز نخست شناسایی میکروپلاستیک‌ها در دریا‌های کشور انجام شد.

وی خاطرنشان ساخت: امسال نیز در نظر داریم اثرات و منشا میکروپلاستیک‌ها در دریا‌های کشور را به عنوان یکی از مهترین آلاینده دریایی مورد بررسی قرار دهیم.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست، اظهار امیدواری کرد: این اقدام و نتایج حاصل از آن نقش مهمی در کاهش آلودگی‌های دریایی کشورمان ایفا کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار