۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

خرمشهر و آبادان از بحران آبگرفتگی خارج شدند

شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر پس از ۱۰ روز از بحران آبگرفتگی ناشی از بارندگی‌های سیل آسا خارج شدند تا مردم زندگی عادی خود را از سربگیرند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۵۶۷
خرمشهر و آبادان از بحران آبگرفتگی خارج شدند
 
به گزارش خبرنگار مانا، رفع بحران آبگرفتگی در اکثر مناطق شهری آبادان و خرمشهر با مشارکت گسترده گروه‌های جهادی، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و مدیریت بنادر آبادان، شرکت ملی حفاری، شرکت نفت، آب و فاضلاب و شهرداری، هلال احمر و کمک مردم انجام شد.

در برخی مناطق خرمشهر و آبادان ارتفاع آب باران و فاضلاب به بیش از یک متر رسیده بود و عملاً زندگی عادی مردم را مختل و همه فعالیت‌های اجتماعی و آموزشی مردم به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمد.

استاندار خوزستان در جریان بازدید از مناطق مختلف آبادان و خرمشهر که به تازگی از بحران آبگرفتگی خارج شده اند گفت: همه خسارات وارده به مردم بر اثر بحران آبگرفتگی به صورت بلاعوض جبران می‌شود.

دکترغلامرضا شریعتی ضمن عذرخواهی از مردم آبادان و خرمشهر که مصیبت آبگرفتگی را تحمل کردند گفت: تلاش می‌شود با تمهیدات لازم از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

 استاندار خوزستان همچنین از همراهی جهادگونه دستگاه‌های اجرایی، امدادرسانی، نیرو‌های جهادی  و استان‌های تهران، زنجان، اصفهان و کرمانشاه که در بحران آبگرفتگی به کمک مردم شتافتند تقدیر کرد.

فرماندار آبادان نیز به خبرنگار مانا گفت: هم اکنون شرایط به حالت عادی بازگشته است و دانش‌آموزان مدارس این شهرستان پس از تعطیلی‌های مکرر راهی مدارس شدند.

سیدزین‌العابدین موسوی افزود: لایروبی کانال‌های فاضلاب، بازسازی شبکه دفع فاضلاب و آب‌های سطحی آبادان با مشکلات و معضلات زیادی همراه است که با بارش باران‌های سیل آسا مشکلات زیادی برای مردم بوجود می‌آورد.

وی گفت: همه نقاط بحرانی آبادان به حال عادی بازگشته و زندگی معمولی مردم از سرگرفته شده است.

موسوی با بی سابقه خواندن میزان بارش‌های ۲۵ آذر آبادان گفت: به علت شرایط توپوگرافی آبادان و خرمشهر و مسطح بودن آن، شبکه فاضلاب کارایی خود را از دست داده است، ولی تلاش می‌شود مشکلات فاضلاب آبادان با تخصیص اعتبارات لازم بازسازی شود.

محمد حیدری فرماندار خرمشهر نیز به خبرنگار مانا گفت: با تلاش‌های فراوان و شبانه روزی همه دستگاه‌های اجرایی، مردم و بهره گیری از تجهیزات فنی، آب باران از مناطق بحران زده خرمشهر خارج شده است و وضعیت هم اکنون عادی است.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به خوزستان از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان برای بازسازی شبکه‌های آب و فاضلاب استان به منظور پیشگیری از حوادث مشابه روز‌های اخیر خبر داد.

وی گفت: همه خسارات وارده به مردم شهر‌های آبادان، خرمشهر، کارون و اهواز پرداخت می‌شود.

در همین حال دستگاه‌های اجرایی و امدادرسانی خود را برای موج بعدی بارندگی‌های پیش رو که از پنجشنبه آینده در شهر‌های آبادان و خرمشهر و در بسیاری از شهر‌های خوزستان شروع می‌شود آماده می‌کنند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران مناطق ساحلی خوزستان خواست خود را برای هر شرایطی آماده کنند تا مردم آسیب نبینند.

بنا به اعلام هواشناسی خوزستان سامانه بارشی از روز پنجشنبه و جمعه این استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ولی شدت و گستردگی بارش‌های پیش رو مثل سامانه بارشی قبلی نیست.

مناطق ساحلی خوزستان جزء مناطق کم باران و خشک استان محسوب می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار