۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷

کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در کیش

کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در کیش
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی از کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق از یک شناور در آب‌های اقتصادی کیش خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۵۸
به گزارش خبرنگار مانا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اصغر جمالی" در جمع خبرنگاران، گفت: کارکنان پایگاه دریابانی کیش در اجرای طرح برخورد و مبارزه با قاچاق سوخت طرح در سطح حوزه استحفاظی و حین کنترل نوار مرزی به یک فروند لنج صیادی که در حال گذر به سمت مرز بودند، مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران دریابانی پس از توقف لنج صیادی و در بازرسی از این شناور موفق شدند، ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط و همچنین چهار خدمه این لنج صیادی را دستگیر و تحویل مقام قضائی دهند.
فرمانده پایگاه دریابانی کیش با اشاره به اینکه سودجویان با هر ترفندی قصد انتقال سرمایه‌های ملی از کشورمان را دارند، افزود: این افراد پس از جمع آوری سوخت به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و حتی ورود به آب‌های مرزی کشور‌های حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت‌های جمع آوری شده به شناور‌های خارجی می‌کنند.
سرهنگ جمالی تاکید کرد: در واقع قاچاقچیان، سوختی که با زحمت فراوان در داخل کشور تولید می‌شود را با هدف درآمد نامشروع و سودجویی به آن سوی مرز‌های آبی قاچاق می‌کنند.
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۲۱ فروند شناور حاوی سوخت قاچاق با ۳۲۰ هزار لیتر سوخت توقیف و ۷۳ خدمه نیز همراه با این شناور‌ها دستگیر شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار