۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

قدر‌دانی دبیر کل IMO از کشور‌های عضو برای اجرای قانون ۲۰۲۰

قدر‌دانی دبیر کل IMO از کشور‌های عضو برای اجرای قانون ۲۰۲۰
دبیر کل IMO از کشور‌های عضو این سازمان، صاحبان صنعت‌ حمل و نقل دریایی، تأمین کنندگان سوخت و روغن‌های دریایی برای کاهش میزان گوگرد از ابتدای سال ۲۰۲۰ قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۵۵۵۳
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت سازمان جهانی دریانوردی، "کیتاک لیم" در این زمینه از تلاش جامعۀ جهانی به ویژه پالایشگاه‌ها و صاحبان کشتی و صنایع دریایی و سایر سازمان‌هایی که در ارتباط با اجرای قانون ۲۰۲۰ فعالیت می‌کنند سپاسگزاری کرده و گفت: همگی برای تحقق یک هدف گام بر‌می‌داریم و آن داشتن حمل و نقل تمیز برای هوای تمیز است.

وی یاد آور شد: آئین‌نامه جهانی، استاندارد‌های پیشگیری از آلودگی در راستای قانون مارپل و دستورالعمل‌های کنترل بنادر برای استفاده از سوخت کم سولفور توسط این سازمان تدوین شده و از طریق وبسایت IMO در اختیار کلیه ذی‌نفعان قرار خواهد گرفت از سوی دیگر به آدرس ایمیل اختصاصی صاحبان صنعت حمل و نقل ارسال خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در اولین مرحلۀ اجرای قانون ۲۰۲۰، ۷۷ درصد SOX  معادل (۸.۵ میلیون تن ذرات معلق) در بخش حمل و نقل دریایی کاهش می‌یابد. در نتیجه اعمال این قانون کاهش بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، آسم، سرطان ریه، بیماری‌های قلبی عروقی و ریوی را شاهد خواهیم بود.

همچنین کاهش انتشار گوگرد از کشتی‌ها به جلوگیری باران‌های اسیدی، اسیدی شدن اقیانوس‌ها منجر شده و به محصولات زراعی و جنگل‌ها و گونه‌های آبزی کمک می‌کند.

دبیر‌کل IMO از صاحبان شرکت‌های بانکرینگ خواست برای دستیابی به اهداف تعیین شده سعی کنند از مخلوط کردن مواد افزودنی به سوخت خود‌داری کرده و استاندارد‌های سوخت را رعایت کنند.

وی در پایان گفت: همانگونه که قبلا اعلام کرده‌ایم نصب اسکرابر، استفاده از گاز LNG و سوخت کم سولفور و سوخت هیدروژن و ... مورد تأیید این سازمان است و امیدواریم این سازمان نگرانی از بابت گاز‌های خروجی اسکرابر نداشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار