۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
معاون اول رییس جمهور :

تقویت اقتصاد دریا محور از مهمترین برنامه‌های دولت است

تقویت اقتصاد دریا محور از مهمترین برنامه‌های دولت است
دکتر جهانگیری به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژه عمرانی، کشاورزی و گردشگری وارد استان بوشهر شد.
کد خبر: ۸۵۵۵۱

به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز(دوشنبه) در بدو ورود به فرودگاه بوشهر از سوی استاندار و مدیران استان مورد استقبال قرار گرفت.
معاون اول رییس جمهور همچنین در گفتگو با خبرنگاران از استان بوشهر به عنوان استانی سرفراز نام برد و گفت: استان بوشهر برای ایران یک نقطه افتخارآفرین است که در تمامی صحنه‌ها و مبارزات طولانی علیه استعمار درخشیده و نقش تعیین کننده‌ای داشته است.
دکتر جهانگیری افزود: علما، روشنفکران، دانشمندان و قهرمانان استان بوشهر نظیر رییس علی دلواری برای ایران و ایرانی مایه افتخار هستند و مردم بوشهر نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس داشته اند که امیدوارم بتوانیم در حد وسع و توان خود به این مردم بزرگوار خدمت کنیم.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های فراوان استان بوشهر برای توسعه، یکی از این ظرفیت ها را دریا دانست و افزود: دریا به عنوان یک ظرفیت کلیدی برای توسعه محسوب می شود و اقتصاد دریا محور نیز از سیاست هایی است که امروز به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد.
دکتر جهانگیری ادامه داد: ده‌ها زمینه فعالیت مرتبط با دریا وجود دارد از آبزی پروری گرفته تا صنایع مختلف دریایی و حمل و نقل و بنادر که خوشبختانه استان بوشهر در همه این بخش ها صاحب نام و دانش است و بخش عمده ای از تولیدات میگوی کشور که یکی از اقلام صادراتی ایران است نیز در بوشهر تولید می شود.
معاون اول رییس جمهور در ادامه از استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران نام برد و گفت: اقتصاد کشور به منابع و ذخایر نفت و گاز بوشهر متکی است و در بخش انرژی هسته ای نیز علاوه بر یک نیروگاه قبلی، دو نیروگاه جدید نیز با سرمایه گذاری بیش از ده میلیارد دلار در بوشهر در دست اجرا است.
دکتر جهانگیری با بیان اینکه استان بوشهر در بخش کشاورزی نیز ظرفیت ها و استعدادهای خوبی دارد خاطرنشان کرد: کشاورزی می تواند به شکوفایی اقتصاد بوشهر کمک کند و بخشی از برنامه هایی که در این سفر در دستور کار قرار دارد نیز مرتبط با حوزه کشاورزی است.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به برنامه سفر یک روزه خود تصریح کرد: در این سفرطرح های متعددی در حوزه کشاورزی نظیر کشت گلخانه ای، آبیاری مدرن و دامپروری مورد بازدید و بهره برداری قرار خواهد گرفت.
دکتر جهانگیری همچنین با بیان اینکه طرح هایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی در این سفر افتتاح خواهد شد گفت: جلسه ای نیز با مسئولین استان در خصوص تنگناها و محدودیت ها برگزار خواهیم کرد و امیدوارم با حل مشکلات، به روند توسعه استان بوشهر سرعت بخشیم.
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه های اصلی مردم کشور وضعیت معیشتی است اظهار داشت: دولت از فشارهایی که بر مردم وارد می شود آگاهی کامل دارد که البته باید بپذیریم این فشارها از جانب آمریکا بر کشور وارد می شود چرا که مهمترین منبع درآمدی کشور که نفت است را تحریم کرده اند و تلاش می کنند تا مانع از فروش نفت شوند.
دکتر جهانگیری ادامه داد: البته مدیریت کشور تلاش دارد با روش هایی بتواند نفت را به فروش برساند اما در هر صورت وقتی که مهمترین منبع درآمدی کشور تحت فشار قرار می گیرد، طبیعی است که فشارهایی بر اقتصاد کشور وارد شود.
معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد: با برنامه ها و طرح های متعددی که در دستور کار دولت قرار دارد از بخشی از فشارهای مردم کاسته شود و دولت بتواند وضعیت معیشتی جامعه را بهبود بخشد.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: از صبوری و بزرگواری مردم ایران تشکر می کنم که تا امروز سختی ها و فشارها را با بزرگواری تحمل کرده اند و امیدوارم که روزهای بهتری در پیش رو داشته باشیم.
دکتر جهانگیری در خصوص یارانه معیشتی نیز با تأکید بر اینکه برنامه در دست اجرای دولت برای پرداخت یارانه معیشتی ادامه پیدا خواهد کرد گفت: امیدوارم بتوانیم با استفاده از منابع جدید، علاوه بر یارانه معشیتی کمک های دیگری نیز به مردم ارائه دهیم.
گفتنی است در این سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی معاون اول رئیس جمهور را همراهی می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار