۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

پهلوگیری بزرگترین کشتی محموله مواد اولیه در تاریخ بندر چابهار

پهلوگیری بزرگترین کشتی محموله مواد اولیه در تاریخ بندر چابهار
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین کشتی حامل محموله وارداتی در تاریخ بندر چابهار که حاوی مواد اولیه شرکت ذوب آهن اصفهان است در اسکله طرح توسعه بندر شهید بهشتی پهلو گرفت.
کد خبر: ۸۵۵۳۹
به گزارش مانا، حسین شهدادی با اعلام این خبر، ظرفیت این کشتی را ۷۴ هزار تُن اعلام و اظهار کرد: کشتی حامل دومین محموله مواد اولیه مورد استفاده شرکت ذوب آهن اصفهان با آبخور ۱۵ متر وارد بندر چابهار شد و بلافاصله بعد از ورود به لنگرگاه بندر شهید بهشتی در اسکله طرح توسعه این بندر پهلوگیری کرد و عملیات تخلیه آن آغاز شده است.
به گفته وی، با توجه به تجهیزات پیشرفته و امکانات موجود در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، پیش بینی می‌شود روزانه بالغ بر ۱۰ هزار تُن از این محموله تخلیه شود.
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با ورود این کشتی حدود سه هزار و ۵۰۰ تردد جاده‌ای از مسیر بندر چابهار به مقاصد مصرف در اصفهان ایجاد خواهد شد.
شهدادی اظهار کرد: با توجه به انتخاب این بندر استراتژیک توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای انتقال محموله‌های وارداتی و صادراتی، ضروری است جهت تأمین کامیون، کاهش هزینه‌های حمل و نقل زمینی، تأمین بار برگشت صادراتی و اعطای مشوق‌هایی برای رانندگان این ناوگان برنامه ریزی لازم انجام شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین محموله مواد اولیه مورد استفاده شرکت ذوب آهن اصفهان شهریور ماه امسال از طریق بندر چابهار وارد کشور شده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار