۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

نقشه برداری و تعیین کالبدی تالاب‌های کشور با کمک پهپاد‌ها

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک میلیون هکتار از تالاب‌های کشور با کمک پهپاد نقشه‌برداری و تعیین کالبدی می‌شوند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۵۳۰
نقشه برداری و تعیین کالبدی تالاب‌های کشور با کمک پهپاد‌ها
به گزارش خبرنگار مانا، احمدرضا لاهیجان‌زاده در همایش مدیران استان‌های تالابی و دریایی کشور در اهواز افزود: برای اجرای این طرح قراردادی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال با معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری منعقد شده است.

وی ادامه داد:  این طرح به صورت فوری در ۱۰  روز آینده آغاز می شود که اولویت با تالاب هورالعظیم و نوار ساحلی جنوب کشور خواهد بود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از تدوین  برنامه مدیریت جامع برای ۳۴ تالاب کشور خبرداد و گفت: این برنامه در ۱۷  تالاب مصوب شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این همایش گفت: به دلیل سوء استفاده گروه‌های اقتصادی و خاموشی محیط زیست، حقابه تالاب‌ها به طور کلی از بین رفته است.

دکتر عیسی کلانتری افزود: ۴۶ میلیارد مترمکعب آب تجدیدپذیر کشور کاهش یافته است و اگر مدیران محیط زیست دست روی دست بگذارند به طور قطع حقابه‌ای به محیط زیست داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: مدیران محیط زیست استان‌ها می‌توانند حقابه تالاب‌ها را از طریق مقامات قضایی پیگیری کنند، اولویت حقابه محیط زیست بالاتر از اولویت کشاورزی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: مدیران استانی باید مانع  سیاست‌های خلاف توسعه پایدار محیط زیست شده و عواقب آسیب‌های زیست محیطی امروز صد‌ها برابر سود اقتصادی است و قابل جبران نیست.

کلانتری در سفر به خوزستان اداره حفاظت محیط زیست هویزه در جوار تالاب بین المللی هورالعظیم در غرب خوزستان را نیز افتتاح کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار