۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵

امضای توافقنامه عملیاتی جدید برای توسعه بندر چابهار در دهلی نو

دومین نشست کمیته پیگیری توافقات توسعه بندر چابهار امروز جمعه با حضور مقامات ایران، هند و افغانستان در دهلی نو برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۲۶

امضای توافقنامه عملیاتی جدید برای توسعه بندر چابهار در دهلی نو

به گزارش مانا، دومین نشست کمیته پیگیری توافقات توسعه بندر چابهار روز جمعه با حضور مدیران کل وزارت امور خارجه و سایر سازمان‌های مرتبط کشورهای ایران، هند و افغانستان در محل وزارت امور خارجه هند در دهلی نو برگزار شد.

رئیس هیئت هندی که کشورش میزبانی این نشست را بر عهده داشت، در ابتدای نشست ضمن ابراز رضایت از عملیاتی شدن طرح توسعه بندر چابهار اعلام کرد: از زمان برگزاری نخستین نشست کمیته پیگیری تاکنون پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است.

محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ایران که به عنوان رئیس هیئت ایرانی در این نشست حضور یافته بود نیز با اشاره به اینکه هدف اصلی نشست امروز بررسی اقدامات سال گذشته با توجه به نتایج اعلام‌شده از سوی کارگروه کارشناسی و پیگیری توافقنامه بود، اظهار داشت: همچنین اقداماتی که برای سال بعد به منظور استفاده بهینه از توانمندی‌های بندر چابهار باید اجرایی شود در قالب توافقنامه‌ای جمع بندی شد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان افزود: در این نشست طرف هندی پیشنهاد بررسی هزینه‌های کل کریدور‌ها و اضافه شدن دو بندر جدید را مطرح کرد که با موافقت اعضا، بنادر پیشنهادی به عنوان نقاط اتصالی و ورودی و خروجی کالا‌های ترانزیتی به کریدور‌ها اضافه شدند.

به گفته وی، در نشست امروز مقرر شد سال آینده میلادی در کشور‌های هند و افغانستان نشست‌هایی برای آشنایی بیشتر تجار این کشور‌ها درباره بندر چابهار برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار