۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

ممنوعیت ورود گردشگران عراقی به ایران

مدیرکل امور مرزی استانداری خوزستان از اعمال ممنوعیت دوباره ورود گردشگران عراقی به ایران از مرز‌های زمینی خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۵۰۵

ممنوعیت ورود گردشگران عراقی به ایران

رضا نجاتی در گفتگو با خبرنگار مانا، علت ممنوعیت ورود گردشگران عراقی به ایران را ادامه ناآرامی های سیاسی و اغتشاشات در عراق بیان کرد و افزود: این تصمیم بنا به ملاحظات امنیتی و درخواست مسئولان مرزی دو کشورگرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر این چندین باراست که تردد گردشگران دو کشور با اختلال روبه رو می شود افزود: ممنوعیت سفر گردشگران و زائران ایرانی به عراق از یک ماه اعمال شده است.

وزارت امور خارجه ایران بارها از گردشگران کشورمان خواسته است تا بهبود شرایط امنیتی و به منظور حفظ جان شهروندان، از سفر به عراق خودداری کنند.

مدیرکل امور مرزی استانداری خوزستان افزود: ممنوعیت ورود گردشگران عراقی به ایران تا بهبود شرایط امنیتی ادامه می یابد و قطعاً این وضعیت موقتی است.

نجاتی اظهار داشت: با وجود ممنوعیت ورود گردشگران عراقی به ایران و توقف سفر گردشگران و زائران ایرانی به عراق، ولی صادرات کالا از مرز چذابه و منطقه آزاد اروند و مرز دریایی خرمشهر صورت می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط امنیتی در عراق سفر گردشگران و زائران دو کشور از سرگرفته شود.

در هشت ماه اخیر بیش از یک میلیون گردشگر عراقی از مرزهای خوزستان و منطقه آزاد اروند وارد کشورمان شدند.

مدیرکل امور مرزی استانداری خوزستان افزود: مرزهای دریایی ایران و عراق باز و صادرات کالاهای ایران از آبراه اروندرود به بنادر جنوبی عراق ادامه دارد.

در جریان ناآرامی‌های سیاسی و اغتشاشات سه ماه اخیر در عراق، کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کربلا و نجف به آتش کشیده شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار