۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
اسلامی اعلام کرد:

احداث دو شهر جدید در سواحل مکران/ توسعه دریا محور با تکیه بر توان ساخت داخل

وزیر راه و شهرسازی از احداث دو شهر جدید در سواحل جنوب شرقی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۳

احداث دو شهر جدید در سواحل مکران/ توسعه دریا محور با تکیه بر توان ساخت داخل

به گزارش خبرنگار مانا، محمد اسلامی در حاشیۀ برگزاری مراسم روز ملی حمل و نقل و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای برای ساخت شهر‌های جدید در سواحل کشور دارد یا خیر گفت: دو شهر جدید در سواحل جنوب شرقی کشور ساخته خواهند شد.
وی در این باره افزود: عملیات اجرایی شهر تیس در بندر چابهار و شهر مکران در نزدیکی بندر جاسک آغاز شده است.
اسلامی این دو شهر را پشتوانه‌ای برای توسعه کسب و کار‌ها در مناطق ساحلی اعلام کرد.
وی در ادامه اظهرات خود با تأکید بر اینکه خوشبختانه در رابطه با توسعه سواحل جنوب شرقی کشور با وجود ستاد توسعه سواحل مکران از عملکرد جزیره‌ای جلوگیری شده است، تأکید کرد: سواحل مکران یک متولی بیشتر ندارد که همان ستاد است، این ستاد نیز که با عضویت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط شکل گرفته است تحت مدیریت معاون اول رئیس جمهور به فعالیت هماهنگ خود ادامه می‌دهد.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعه بنادر کشور پرداخت و تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در طرح‌های توسعه جدید بنادر کشور ایجاد جذابیت سرمایه گذاری در بنادر برای توسعه پسکرانه‌ها است.
وی اضافه کرد: منظور از توسعه پسکرانه‌ها ایجاد مجتمع‌های تولیدی در بنادر برای تأمین نیاز داخل و توسعه صادرات است.
اسلامی با بیان اینکه تا‌کنون برنامه‌های متعددی در این زمینه به ارزش حدود ۱۵ هزار میلیارد تهیه و تدوین شده است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با استقبال سرمایه گذاران بخشی از این برنامه در دست اجرا قرار دارند.
عضو هیئت دولت دوازدهم دیگر اقدام وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه دریا محور را ارائه تسهیلات از محل وجوه اداره شده این سازمان برای توسعه کشتیرانی اعلام کرد و گفت: با ارائه این تسهیلات متقاضیان می‌توانند شناور‌های مورد نیاز خود را با استفاده از توان ساخت داخل سفارش داده و تحویل بگیرند.
اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به تولید نیاز‌های بخش دریایی کشور بر اساس توان داخلی اهتمام جدی دارد، تصریح کرد: در پرتو این اقدامات انتظار داریم که جلوه‌هایی از توسعه دریا محور به نمایش گذاشته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار