۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
اسلامی گفت:

ایجاد بنادر جدید مکران/توسعه تولید در پسکرانه‌ها

ایجاد بنادر جدید مکران/توسعه تولید در پسکرانه‌ها
وزیر راه و شهرسازی گفت: باید رویکرد و نگرش‌های مدیریتی در کشور به سمت اقتصاد دریا محور باشد.
کد خبر: ۸۵۵۰۰

به گزارش خبرنگار مانا از مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل، محمد اسلامی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری از دریا دور مانده‌ایم و از آن غفلت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: فرصت‌های اقتصادی وسیعی در دریا وجود دارد بنابراین باید رویکرد و نگرش‌های مدیریتی در کشور به سمت اقتصاد دریا محور باشد.
اسلامی یکی از مهم‌ترین فرصت‌های حوزه بندری کشور را تولید در پسکرانه بنادر دانست و گفت: سازمان بنادر باید در این زمینه و آماده سازی پسکرانه ها برای تولید اقدامات خود را سرعت ببخشد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیشتر بنادر کشور منطقه ویژه اقتصادی هستند، تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند با استفاده از این مزیت در زمینه تولید و صادرات غیرنفتی و قطع وابستگی به نفت گام‌های موثری بردارد.
وی با یادآوری اینکه ارتباطات بین‌المللی کشور در حوزه حمل و نقل گسترش یافته است، اظهار کرد: با تفاهم‌نامه‌هایی که بویژه با همسایگان داشتیم سهم ترانزیت کشور در منطقه افزایش می‌یابد.
اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع توسعه سواحل مکران پرداخت و در این‌باره‌ گفت: امیدواریم با سرمایه‌گذاری جدید در کوه مبارک و جاسک، توسعه هر چه بیشتر مکران را شاهد باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار