۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

همکاری کشتیرانی فرانسه و شرکت نفت شل در راستای کربن زدایی

همکاری کشتیرانی فرانسه و شرکت نفت شل در راستای کربن زدایی
شرکت نفتی بریتانیایی-هلندی شل (Shell) ده‌ها هزار تُن مخلوط سوخت کشتی متشکل از نفت کوره و سوخت زیستی را برای کشتیرانی CMA CGM فرانسه تأمین خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۴۹۸
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، شرکت نفتی بریتانیایی-هلندی شل (Shell) ده‌ها هزار تُن مخلوط سوخت کشتی متشکل از ۸۰ درصد نفت کوره کم سولفور و ۲۰ درصد محتوی سوخت زیستی (biofuel) برگرفته از روغن پسماند خوراکی را برای کشتیرانی CMA CGM فرانسه تأمین خواهد کرد.

این گزارش ادامه داد: شرکت نفتی بریتانیایی-هلندی شل، مخلوط سوخت زیستی دریایی را برای کشتیرانی فرانسه جهت رانش کشتی‌های کانتینری اقیانوس‌پیما عرضه خواهد کرد. سوخت زیستی که وارد این مخلوط می‌شود، به جای اینکه به طور مستقیم از ذرت، نیشکر و دیگر محصولات گرفته شود از روغن پسماند خوراکی گرفته می‌شود.

شایان ذکراست: "Rodolphe Saadé" رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی CMA CGM یک ائتلاف بین‌المللی برای توسعه استفاده از انرژی پاک در راستای کربن‌زدایی در بخش حمل و نقل را به راه انداخته است.

کشتیرانی فرانسه انتظار دارد حجم مخلوط سوختی که از سوی شل تامین می‌شود، به شناور‌های آن اجازه دهد تا تقریباً یک میلیون کیلومتر را سفر کنند، مسافتی معادل بیش از ۸۰ سفر رفت و برگشت بین بنادر رتردام و نیویورک.

این گزارش در پایان نوشت: CMA CGM نخستین شرکت کشتیرانی است که در ساخت مجموعه‌‌ای از کشتی‌های کانتینری بزرگ که با گاز طبیعی مایع (LNG) فعالیت خواهند کرد، پیشگام شده است.  LNG یک سوخت فسیلی است که جامعۀ دریایی به عنوان یک گزینه برای پیروی از قانون سوخت کم سولفور نیم درصد ۲۰۲۰ آیمو به دنبال آن است.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار