۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
نماینده بخش خصوصی دریایی و بندری:

برای عبور از شرایط تحریم نیازمند حمایت دولت هستیم

برای عبور از شرایط تحریم نیازمند حمایت دولت هستیم
نماینده بخش‌خصوصی جامعه بندری و دریایی گفت: علیرغم فشار تحریم‌ها حتی یک نفر شغل خود را در بنادر کشور از دست نداده است.
کد خبر: ۸۵۴۹۵

به گزارش خبرنگار مانا، مجتبی دلگشایی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل نقل با تاکید بر اینکه نیازمند رویکرد دیگری در تعامل با بخش خصوصی هستیم، اظهار کرد: این بخش انتظار دارد برای ایستادگی در زمان جنگ اقتصادی به صورت اساسی پشتیبانی و حمایت شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۴۰ هزار نفر در بنادر کشور در استخدام بخش خصوصی هستند، تصریح کرد: علیرغم فشار تحریم‌ها حتی یک نفر شغل خود را در بنادر کشور از دست نداده است.
دلگشایی بخش خصوصی حوزه بندر و دریا را در شرایط فعلی نیازمند حمایت جدی دانست و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه گام‌های مثبتی برداشته اما این سازمان همه اختیارات لازم را ندارد.
وی یکی از اقدامات مهم در وضعیت کنونی را بازنگری در قراردادها دانست و خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه اقدام کرده اما نیاز است که قراردادهای بیشتری و با سرعت بالاتری تغییر کنند.
این مدیر بخش خصوصی یکی از مهمترین دغدغه های بخش خصوصی دریایی را تعرفه های بندری اعلام کرد و گفت: از سازمان بنادر استدعا داریم در جهت رقابت بیشتر و کاهش قیمت تمام شده تعرفه‌ها را آزاد کند و در اختیار خود سرمایه‌گذار قرار دهد.
دلگشایی از دیگر درخواست‌های بخش خصوصی در شرایط تحریمی را اجرای دقیق قانون از سوی تمام دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: هم اکنون بخش خصوصی مشکلاتی را با سازمان های تامین اجتماعی و امورمالیاتی کشور دارد که می‌بایست با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی راهکاری برای عبور از این مشکلات پیدا کنیم.
شایان ذکر است، مراسم گرامیداشت روز ملی حل و نقل هم اکنون و با حضور وزیر راه و شهرسازی، استانداران استان سیستان و بلوچستان، گلستان و گیلان، تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دست‌اندرکاران و فعالان بخش دریایی و بندری کشور در محل هتل هما تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار