۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی:

تخفیفات تعرفه های بندری اعمال می‌شود

تخفیفات تعرفه های بندری اعمال می‌شود
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعرفه های ترجیحی برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی در بنادر کشور اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۹۴

به گزارش خبرنگار مانا، محمدعلی حسن زاده طی سخنانی در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی رویکرد کمک به کاهش هزینه‌های بندری را با تخفیف در تعرفه ها بویژه کاهش تعرفه در بنادر کوجک در دستور کار دارد، اظهار کرد: تعرفه های ترجیحی برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی در بنادر کشور اجرا خواهد شد.
وی از دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای بهسازی خدمات بندری طی سال جاری به موضوع ایمنی در بنادر اشاره کرد و افزود: طی سال جاری استاندارد سازی اسکله ها و ترمینال‌ها بر اساس قوانین IMO تهیه و به خوبی اعمال شد.
تدوین آیین‌نامه انضباطی تردد افراد در بنادر مورد دیگری بود که حسن زاده به آن پرداخت و گفت: با این اقدام مدیریت جریان ورود و خروج افراد به بنادر بهینه شده است.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه توزیع بهینه بار طی سال ۹۸ در دستور کار سازمان بنادر بوده است، خاطر نشان کرد: اتحاد لجستیکی در توزیع و جابجایی کالا و هماهنگی با صاحبان کالا را در سال جاری انجام شد که می‌توان مصادیق آن را در کاپوتاژ بار بین بنادر و انتقال عملیات تخلیه و بارگیری برخی کالا ها از بندری به بندر دیگر مشاهده کرد.
حسن زاده به توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر نیز اشاره کرد و افزود: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت راه آهن ج.ا.ا سندی تهیه شد که طی آن مقرر شد حداقل سه درصد کالا از طریق ریل جابجا شود.
وی با تاکید بر اینکه در سیاست‌ها و آیین‌نامه‌های وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی بازنگری شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم از این محل تسهیلات لازم به موضوعات ویژه به راحتی اعطا شود.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهارات به موضوع ترمینال‌های مسافری اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام‌ نوروز ساماندهی پایانه های مسافری را در دستور کار قرار داده‌ایم که طی سه ماه آینده با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
وی در پایان به موضوع ساخت کانتینر در داخل اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به فشار تحریم در این بخش، سه شرکت داخلی برای تولید کانتینر اعلام آمادگی کرده‌اند که بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار