۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

نرم افزار تست سوخت ساخته شد

نرم افزار تست سوخت ساخته شد
نرم افزار تست سوخت که قبل از بارگیری می‌تواند در مدت دو دقیقه کیفیت سوخت را تشخیص دهد ساخته شد.
کد خبر: ۸۵۴۸۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا،  شرکت استارتاپ BunkerTrace به یک نوع فنّاوری دست یافته که می‌تواند DNA سوخت دریایی را با استفاده از فنّاوری بلک‌چین در مدت یک تا دو دقیقه تشخیص داده و ارزیابی کند.

بر اساس این گزارش "Marc Johnson" مدیر‌عامل شرکت BunkerTrace در این زمینه گفت: با نزدیک شدن به ابتدای ژانویه صنعت حمل و نقل دریایی شاهد تغییرات اساسی در بازار بانکرینگ خواهد بود. به همین دلیل میزان ریسک و عدم اطمینان برای افرادی که سوخت خریداری می‌کنند، افزایش می‌یابد.

در این راستا کنسرسیوم (MBL(Maritime Blockchain Labs  متشکل از BLOC و Lloyds Register   از اوایل سال ۲۰۱۸ در بندر آنتورپ تشکیل شد که به نتایج قابل توجهی دست یافت که در حال حاضر قابل ارائه به تمامی بنادر بانکرینگ است.

وی گفت: برای تشخیص سوخت ناخالص و غلظت آن با استفاده از این فنّاوری آزمایش به مدت دو دقیقه انجام می‌شود تا مالک کشتی و یا فرمانده آن نسبت به دریافت سوخت خالص اطمینان حاصل کند.

وی افزود: بعد از بارگیری سوخت خالص، برچسبی به کشتی نصب می‌شود که بازرسان بندری می‌توانند نسبت به سوخت کم سولفور اطلاعات لازم را از طریق آن برچسب مبتنی بر بلک‌چین به دست بیاورند که دارای اطلاعات لازم در زمینۀ کیفیت سوخت است. خوشحالیم که راه‌حل جدیدی را پیش روی صنعت کشتیرانی قرار دادیم که مسئولیت‌پذیری کارشناسان صنعت بانکرینگ را دوچندان می‌کند.

شایان ذکر است این فنّاوری در مراسمی که در تاریخ ۱۳ دسامبر در لندن برگزار شد جایزه معتبر دریایی را به منظور ارائه یک نوآوری در زنجیره تأمین دریافت کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار