۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

نخستین کشتی مسافربری تمام الکتریکی چین تحویل شد

نخستین کشتی مسافربری تمام الکتریکی چین تحویل شد
به تازگی شرکت صنایع کشتی‌سازی دولتی چین نخستین کشتی مسافربری تمام الکتریکی را به یک شرکت چینی که جابه‌جایی مسافران و سفر‌های گردشگری را در امتداد رودخانه یانگ‌تسه انجام می‌دهد، تحویل داده است.
کد خبر: ۸۵۴۸۸
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، به تازگی شرکت صنایع کشتی‌سازی دولتی چین نخستین کشتی مسافربری تمام الکتریکی موسوم به جوئن لو(Junlyu) را به یک شرکت چینی که جابه‌جایی مسافران و سفر‌های گردشگری را در امتداد رودخانه یانگ‌ تسه انجام می‌دهد، تحویل داده است. جوئن لو با قابلیت حمل ۳۰۰ مسافر؛ دارای ۵۳ متر طول، ۱۴ متر عرض و ظرفیت جابه‌جایی ۴۱۰ تُن است و می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۹ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

در صورت حرکت با سرعت ۱۳ کیلومتر بر ساعت، این کشتی می‌تواند هشت ساعت به صورت مداوم کار کند.

این گزارش ادامه داد: مؤسسه Marine Electric Propulsion زیرمجموعه شرکت کشتی‌سازی دولتی چین که طراحی و ساخت سیستم رانش شناور را انجام داده است، در بیانه‌ای اعلام کرد که جوئن لو نخستین کشتی مسافربری تمام برقی در چین است و هیچ نوع آلودگی تولید نمی‌کند. تا پیش از جوئن لو تمامی کشتی‌های مسافربری چین با موتور دیزل یا دیزل-الکتری کار می‌کردند.

طی دوسال گذشته، بیش از ۵۰ کشتی تمام الکتریکی به اپراتور‌ها در سراسر جهان تحویل داده شده‌اند. اروپا در تحقیق و توسعۀ این عرصه نقش پیشگام را بر عهده دارد.

لازم به ذکراست: کشتی مسافربری تمام الکتریکی جوئن لو از مجموعه‌ پیشرفت‌های تکنولوژیکی شامل کارآمدی بالا و تکنولوژی درایو فرکانس متغیر (variable-frequency drive) برخوردار است.

این گزارش در پایان نوشت: با توجه به این که عمرِ بیشتر کشتی‌های مسافربری در رودخانه‌های این کشور رو به پایان است سیاست چین تمرکز بر این بازارعظیم و توسعه سامانه‌های پیشرانش الکتریکی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار