۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری جزیرۀ آشوراده تا پایان سال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به تصویب طرح طبیعت‎گردی آشوراده، گفت: سال گذشته اعتبارات خوبی برای توسعه گردشگری در این جزیره رقم خورد و امسال نیز سعی خواهیم کرد زیرساخت‎های لازم را در آشوراده فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۸۶
ایجاد زیرساخت‌های گردشگری جزیرۀ آشوراده تا پایان سال
 
به گزارش خبرنگار مانا، میر محمد غراوی معاون امور عمرانی استانداری در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: محور توسعه استان گلستان در دو بخش گردشگری و کشاورزی قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: ظرفیت اشتغال در حوزه گردشگری بر کسی پوشیده نیست و اشتغال‌زایی در این بخش موجب افزایش درآمد مردم در روستا‌ها و شهر‌های گلستان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه گردشگری می‎تواند رشد ناخالص داخلی استان گلستان را ارتقا دهد، خاطرنشان کرد: جاذبه‌های خوب طبیعی از ویژگی‎های بارز گلستان است و انبوهی از نقاط دیدنی و تاریخی و جاذبه‎ها در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه وجود ۹۴ کیلومتر ساحل و همچنین جزیره آشوراده از دیگر ظرفیت‎های استان گلستان محسوب می‎شود، گفت: طرح طبیعت‎گردی آشوراده تصویب شد و سال گذشته اعتبارات خوبی برای توسعه گردشگری در این جزیره رقم خورد و امسال نیز سعی خواهیم کرد زیرساخت‎های لازم را در آشوراده فراهم کنیم.

غراوی متذکر شد: رونق و ایجاد بوم‌گردی‌ها و تسهیلات اعطایی به فعالان این حوزه از اقدامات شاخص میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان طی سال‎های اخیر بود و در قالب بوم گردی‌ها اماکن جاذب با سبک و معماری سنتی و روستایی در گلستان ایجادشده است.

وی گفت: سال ۱۳۹۷ یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر وارد گلستان شدند که این آمار به‌یادماندنی نشانه ظرفیت بی‎شمار گلستان در حوزه گردشگری است.

ابراهیم کریمی مدیرکل پیشین استان گلستان گفت: انتهای سال ۱۳۹۳ که مسئولیت را تحویل گرفتم اداره کل میراث فرهنگی در استان دارای رتبه ۴۲ و در کشور دارای رتبه ۲۹ بود، اما امروز به رتبه نخست ارتقا پیداکرده است و امیدوارم این موفقیت‌ها همچنان تداوم یابد.

وی اضافه کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی گلستان علاوه بر ارتقای عملکرد و کسب عناوین بالا در بخش‌ها و سطوح مختلف اقدامات ارزشمندی داشت و در سطح استانی نیز در بخش‌های مختلف حائز رتبه برتر شد.

مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به اهمیت تکریم ارباب‌رجوع در اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام‌شده در اداره کل میراث‌فرهنگی گلستان درخواست ارباب‌رجوع با کمترین زمان پیگیری و حل می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز با اقدامات صورت گرفته بافت تاریخی گرگان و گمیشان به‌عنوان پیشانی سرمایه‌گذاری در حوزه تاریخی قلمداد می‌شود، گفت: متأسفانه در گذشته بسیاری تلاش می‌کردند ساختمان‌های تاریخی را تخریب و به‌جای آن ساختمان‌های چندطبقه بنا کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰۰ اثر در گلستان به ثبت ملی رسیده است، تصریح کرد: صنایع‌دستی در استان رشد قابل‌توجهی داشته است، در حال حاضر بازارچه‌های صنایع‌دستی در ۶ نقطه استان در حال ساخت است و مراکز صنایع‌دستی در ۱۳ نقطه استان فعال‌شده است.

مدیرکل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بیان کرد: در حوزه گردشگری جشنواره‌های متعددی در استان برگزار شد و ازجمله آن‌ها جشنواره اقوام است که به یک برند تبدیل‌شده و حضور گردشگران در گلستان از ۳۰۴ هزار اقامت در سال ۱۳۹۴ به یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

کریمی بابیان اینکه ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های در حال ساخت سرمایه‌گذاری در استان گلستان در حال انجام است، ابراز کرد: در حال حاضر فعالیت ۱۵۰ بوم‌گردی، استان گلستان و روستا‌های آن را دستخوش تحول کرده است.

در پایان این مراسم لوح تقدیر دکتر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی به ابراهیم کریمی مدیرکل سابق استان و همچنین حکم ابلاغ سرپرستی این اداره‌کل به احمد تجری تقدیم شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار