۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

نخستین محموله آهن اسفنجی از بندرشهید باهنر صادر شد

نخستین محموله آهن اسفنجی از بندرشهید باهنر صادر شد
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: یک محموله آهن اسفنجی به ارزش صادراتی پنج میلیون دلار از طریق بندر شهید باهنر به کشور‌های همسایه جنوبی ایران صادر شد.
کد خبر: ۸۵۴۸۱
به گزارش مانا، حمیدرضا محمدحسینی درباره صادارت نخستین محموله آهن اسفنجی از بندرشهید باهنر، اظهارداشت: برای نخستین بار، محموله آهن اسفنجی با تناژ نزدیک به ۳۰ هزار تن با ارزش تقریبی بیش از پنج میلیون دلار از بندرشهید باهنر به مقصد یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، بارگیری و ارسال شد.
وی با بیان اینکه آهن اسفنجی باید با شرایط خاص بارگیری و حمل شود، افزود: عملیات تزریق گاز نیتروژن به انبارهای کشتی برای جلوگیری از اکسیداسیون این محموله توسط بخش خصوصی و زیر نظر ناظران واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست این بندر انجام گرفت.
محمدحسینی با اشاره به کاربردهای این محصول صادراتی گفت: آهن اسفنجی به‌ عنوان جایگزین قراضه با احیای مستقیم سنگ آهن (گندله) بدون نیاز به ذوب تولید می شود. 
شایان ذکر است، بندر شهید باهنر از بندرهای قدیمی و چند منظوره هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی جنوب کشور است، این بندر با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن کالا، امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن را دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار