۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

پروژه‌های زیرساختی حوزه حمل و نقل با قدرت در حال انجام است / نوسازی شناور‌های مسافری و گردشگری در اولویت باشد

پروژه‌های زیرساختی حوزه حمل و نقل با قدرت در حال انجام است /  نوسازی شناور‌های مسافری و گردشگری در اولویت باشد
وزیر راه و شهرسازی گفت: علی‌رغم فشار تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی پروژه‌های زیرساختی وزارت راه با قدرت در حال انجام است.
کد خبر: ۸۵۴۷۵
به گزارش خبرنگار مانا، محمد اسلامی در آئین گشایش چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و خدمات وابسته با بیان اینکه هفته حمل و نقل یادآور ولایت مداری فعالین حوزه حمل و نقل است اظهار کرد: از هفته حمل و نقل سال گذشته تا هفته حمل و نقل کنونی دستاورد‌های بزرگی داشته ایم و موانع جدی را برطرف کردیم.

وی یکی از مهمترین دستاورد‌های یک ساله اخیر وزارت راه و شهرسازی را رفع موانع ترانزیتی با کشور‌های همسایه اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با تفاهم‌هایی که صورت گرفت هیچگونه مانع ترانزیتی بین ایران و کشور‌های همسایه وجود ندارد.

وی یکی دیگر از دستاور‌های یک ساله اخیر را عضویت ایران در حوزه راه آهنی cis دانست و افزود: برای اولین بار قطار‌های ایرانی در مسیر شرق و در مسیر ترکیه و اروپا وارد شدند و حرکت خود را آغاز نمودند تا این خطوط ریلی به صورت زنده حجم بار ترانزیتی ایران را به دیگر کشور‌ها منتقل کند.

عضوهیئت دولت دوازدهم یکی از مهمترین دستاور‌های وزارت راه و شهرسازی در یک سالۀ اخیر را سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی اعلام و خاطر نشان کرد: علی‌رغم فشار تحریم و محدودیت منابع با تمرکز بخشیدن به نظام مدیریتی، پروژه‌های زیرساختی با تحرکی بیشتر انجام شد.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم دو هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه به بهره برداری خواهد رسید افزود: طی این مدت توسعه راه‌های روستایی به عنوان یک اقدام ملی در دستور کار خواهد بود و روزانه ۲۰ کیلومتر راه آسفالته در این بخش به بهره برداری خواهد رسید.

اسلامی بهسازی مسیر‌های پرحادثه کشور را از دیگر اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی بین سال‌های ۹۷ و ۹۸ ارزیابی  کرد و گفت: هم اکنون و درحالیکه حجم ترانزیت کالا در مسیر چابهار به ایرانشهر نسبت به گذشته سه برابر شده است، با اقدامات صورت گرفته میزان حوادث در این مسیر پرتردد کاهش یافته است.

وزیر راه و شهر سازی تمهیدات برای اصلاح زیرساخت‌های حمل و نقلی در شرق کشور را کانون بندر چابهار دانست و تصریح کرد: با تزریق منابع صندوق توسعه ملی، پروژه  راه آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد تا گامی مهم در جهت توسعه محور شرق برداشته شود.

وی درباره حوزه صنایع وابسته نیز گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور با کمک وزارت صمت و نظام بانکی کشور انجام خواهد شد.
اسلامی اضافه کرد: بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه دوهزار میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل ونقلی کشور هزینه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نیز با استفاده از وجوه اداره شده خود نوسازی بخش‌هایی از ناوگان دریایی کشور را آغاز کرده است اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی باید با کمک بخش خصوصی نوسازی شناور‌های مسافری و گردشگری را در دستور کار قرار دهد تا کاستی تاریخی در این بخش مرتفع شود.

وی در پایان بر بحث هوشمند سازی و توسعه لجستیک در حوزه راه کشور تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم ناوگان حمل و نقلی ایرانی ناوگانی معتبر، استاندارد و قابل اعتماد باشد.

شایان ذکر نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع وابسته صبح امروز با حضور وزیر راه و شهر‌سازی، معاونین این وزارتخانه و کلیه دست اندکاران حوزه حمل ونقل گشایش یافت. این نمایشگاه از امروز تا ۲۶ آذر ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار