۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

آمریکا تعرفه‌های جدید جنگ تجاری را متوقف کرد

آمریکا تعرفه‌های جدید جنگ تجاری را متوقف کرد
قرار بود از امروز (۱۵ دسامبر) موج تازه‌ای از تعرفه‌های آمریکا بر روی واردات چینی اجرا شود، اما دونالد ترامپ تعرفه‌های جدید در جنگ تجاری را متوقف کرد.
کد خبر: ۸۵۴۷۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آمریکا و چین خبر از توافق تجاری اولیه که به نام فاز اول یک معامله نامیده می‌شود، دادند. قرار بود از امروز (۱۵ دسامبر) موج تازه‌ای از تعرفه‌های آمریکا بر روی واردات چینی اجرا شود، با این وجود فعلا کنسل شده است.

با این توافق اولیه، میلیارد‌ها دلار از تعرفه‌هایی که هر طرف بر کالا‌های طرف مقابل اعمال کرده حذف شد یا اعمال آن‌ها به تأخیر افتاد. آمریکا با این اقدام امیدواری تازه‌ای داد که کاهش تنش‌های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان استمرار خواهد داشت.

ترامپ در توئیت خود نوشت: ما گفتگو‌های مربوط به فاز دوم را فوراً آغاز خواهیم کرد، به جای اینکه تا پایان انتخابات ۲۰۲۰ میلادی منتظر بمانیم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌ها همچنان باقی می‌ماند، گفت: با چین بر سر فاز یک این معامله، توافق کردیم. آن‌ها بسیاری از تغییرات ساختاری، همچنین خرید گستردۀ محصولات کشاورزی، انرژی، تولیدات کارخانه‌ها و بسیاری چیز‌های دیگر را پذیرفتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار